קהל עוקבים מושבע
פורסם ע"י אור ברנשטיין
אפריל 10, 2016
ידעתם שיש יתרון מובהק לבעלי עסקים קטנים בתחום האימייל-מרקטינג? מבדיקות תוצאות דיוור שערכנו לאורך 2015, מצאנו מכנים משותפים מעניינים בהתנהגות לקוחות הקצה של בעלי העסקים הקטנים שמדוורים עמנו. בדקנו מגוון עסקים קטנים בתחומי נישה שונים דוגמת מרכז בודהיזם, יבואני ציוד טלסקופי, אסטרולוגים ועוד ועוד. לרובם, גילינו, יש קהל עוקבים מושבע בניוזלטר.
ב-case study מפורט שעשינו על תוצאות הדיוור של האסטרולוגית פנינה כץ, גילינו נתונים שהדהימו אותנו - ממוצע של 48% פתיחה של ניוזלטרים (במשך שנים!) ואחוזי הקלקות גבוהים בצורה בלתי רגילה. בהשוואה לתחומי עניין נפוצים יותר באוכלוסיה, כמו קולינריה, ספורט או ריהוט לבית, גילינו שדווקא בתחומי הנישה, רמת המעורבות של קהל הקוראים של הניוזלטר, הרבה יותר גבוהה.
איך מודדים מעורבות?
1. מעבר לאחוזי פתיחות גבוהים של ניוזלטרים, ישנם גם נתונים של אחוזי הקלקות. כלומר - כמה אנשים הקליקו על קישורים בתוך הניוזלטר. למה זה נחשב לרמת מעורבות גבוהה? אם תחשבו על כמה "משוכות" הקורא היה צריך להתגבר בכדי לצרוך את התוכן שלכם, תבינו עד כמה הוא היה מעוניין:
נניח שאתם מדוורים עם חברת דיוור טובה ואתם "חוצים את מחסום האינבוקס". כמה אימיילים אדם ממוצע מקבל ביום? עשרות? הנה לכם משוכה - לפתוח דווקא את האימייל שלכם. נניח ושורת הנושא עניינה אותו והמדוור זכור לו לטובה, הגולש שלנו המשיך ופתח את האימייל. כמה לינקים יש בניוזלטר ממוצע? כמה קריאות לפעולה, כפתורים ולינקים אתם שמים?
לקוראים של לקוחות הנישה שלנו יש נטייה ללחוץ על כמה וכמה לינקים בכל דיוור. זאת אומרת, שהתוכן ההתחלתי עניין אותם, הם הקליקו להמשך המסע, חזרו אחר כך לניוזלטר והקליקו שוב כדי להמשיך ולקרוא על אייטם נוסף. אם זאת לא מחוייבות…
אחוז הסרות אפסי
חוק הספאם מחייב את המדוורים להוסיף לכל ניוזלטר אפשרות להסרה של הנמען מרשימת התפוצה. מבדיקה שערכנו בקרב לקוחות הנישה שלנו, מצאנו שבהשוואה לכל תחום אחר, קהל הקוראים שלהם, מאוד מעוניין בתוכן שמספקים לו, וגם המדוורים שלנו מספקים להם תוכן בעל ערך אמיתי, כי אחוז האנשים שמבקשים להסיר את עצמם מרשימות התפוצה שלהם, הוא אחוז אפסי ממש (הסרות בודדות בשנה).
מסקנה גורפת שלנו מהמחקר: אם אתם עסק קטן ונישתי, זכיתם! דיוור של תוכן איכותי לקהל שלכם, יכול לייצר עבורכם מעורבות גבוהה מאוד באמצעות ניוזלטרים. שימו לב, יש כאן שני צדדים: "קהל שבוי" לא מספיק בשביל ליצור קהל מחוייב. רק אם המדוור, מצידו, מספק לקהל תוכן מעולה, מעניין ובעל ערך.
מה עושה אימיילים לייחודיים?
במילה אחת: תוכן. בשתי מילים: תוכן מצויין.
תחשבו על עצמכם, תחשבו על איזה תחביב מאוד ספציפי שיש לכם, גם אם זה תחום רחב ולא נישתי כמו ספורט או אופנה - לאיזה ניוזלטרים אתם מחכים כל השבוע, ואיזה ניוזלטרים אתם מוחקים אפילו בלי לפתוח? מה עושה את ההבדל?
אספנו כמה המלצות ליצירת ניוזלטרים מעניינים שהקהל שלכם יאהב:
1. תהיו רלוונטים: אנשים מקבלים מאות אימיילים, אך הם מגיבים לאלו שמדברים על דברים שרלוונטים להם ״עכשיו״. דמיינו שאתם נמצאים באמצע ויכוח והאדם שאתם מתווכחים איתו מעלה משהו מלפני שנתיים. התגובה שלכם בוודאי תהיה: ״למה זה רלוונטי?״ כך גם בניוזלטרים.
2. תהיו האדם אליו אתם מדברים: תחשבו על הקהל שלכם, תהיו הקהל שלכם ואז תכתבו כמו שהם היו רוצים שתכתבו. גם אם אתם המנטורים שלהם, והם מצפים מכם לדעת יותר מהם, תנו להם את ההרגשה שאתם מבינים אותם, שהייתם איפה שהם נמצאים היום. אנשים מתחברים כשהם מרגישים שמבינים אותם.
3. לתת: ודאו שאתם נותנים לקוראים שלכם מה שהם בסופו של דבר רוצים, אל תבזבזו את זמנם על משהו שלא מוסיף להם כלום. תנו להם את הפרטים, החדשות, האינפורמציה שהם מחפשים, כך שבסופו של דבר, הם ירגישו שהם החכימו, וירצו לחזור אליכם כדי להחכים שוב ושוב. הוסיפו ערך לתוכן שלכם, זה יגרום לקוראים שלכם להעריך אתכם, שזה אומר, לחכות לאימייל הבא שלכם.
4. תהיו ישירים: כשזה מגיע לשורת הנושא, אל תמכרו את מה שבפנים, תספרו על מה שבפנים. ההבדל עצום. אם אתם מאמינים שיש לכם מוצר או שירות או ידע בעל ערך להעביר, אין צורך למכור אותו, בטח שלא לעטוף אותו עם הרבה סימני קריאה (!!!) מנגנוני הפילטור של הספאם אוהבים לסנן סימני קריאה. זכרו: אנחנו נאטמים כשמנסים למכור לנו. מצד שני כבר הבענו עניין במה שיש לכם להציע לנו, אז אין צורך לשכנע, פשוט גשו לעניין. כתבנו על זה בהרחבה כאן
5. קחו את אישית: תכתבו בנימה אישית, כמעט כמו שאתם מדברים אבל בצורה מכובדת. נסו לדמיין שאתם כותבים לחבר או למישהו שמאוד מתעניין בכם. ברגע שאנחנו מורידים מעצמנו את השיפוטיות ואת המחשבה שאנחנו צריכים למכור משהו למישהו, המילים זורמות בקלות. מה מרגש אתכם? מה מלהיב אתכם? הכניסו את הרגשות האלה לאימייל והקוראים יתרגשו יחד איתכם.
עוד דבר אחרון שכדאי לזכור: יופי מוכר, זה נכון. אבל תוכן מוכר עוד יותר טוב :-)
הקוראים שלכם נרשמו לקבל מכם מידע כי אתם מעניינים אותם אז פשוט היו אתם.
בהצלחה.