התחזית לאימייל מרקטינג ב-2019: בהירה
פורסם ע"י פבליקייטורס
נובמבר 20, 2018
אם אתה משתמש באימייל מרקטינג כדי לשמר את נאמנות הלקוחות שלך ולהגדיל את המכירות, בוודאי תהית לא פעם עד כמה הוא אפקטיבי והאם יהיה כדאי לעשות בו שימוש גם בעתיד. במהלך השנים האחרונות, עם התחזקות הרשתות החברתיות והתוכן השיווקי, עולות וצפות שמועות כי האימייל מרקטינג כבר לא רלוונטי, וכי הוא בדרכו החוצה מעולם השיווק. אז לאן האימייל מרקטינג צפוי ללכת בשנה הקרובה? רמז: הוא כאן כדי להישאר.
בעידן בו כל כך קל להגיע לקהל היעד באמצעות מגוון הפלטפורמות הדיגיטליות, נשאלת השאלה האם יש צורך בשליחת ניוזלטרים למועדון הלקוחות שלך. התשובה הפשוטה היא בהחלט כן.
נתונים סטטיסטיים המודדים את השימוש באימייל מרקטינג בשנים האחרונות, מוכיחים כי כלי זה רחוק מלהיעלם, ויתרה על כך, הוא חיוני לשימור לקוחות ולעידוד רכישה.
סקירה כללית: השימוש באימיילים
כדי להבין את כוחו של השיווק באימייל, רצוי להבין תחילה את כוחו של האימייל עצמו. בקרב האוכלוסיה הבוגרת בארצות-הברית בלבד, מכון "סטטיסטה" (Statista) מצא כי למעלה מ-85% שולחים או קוראים אימיילים. ומה בקרב הצעירים? האימייל אינו פופולרי רק בקרב מבוגרים. אדסטרה (Adestra) מצאו כי 78% מבני הנוער משתמשים באימייל, ומחשיבים אותו כעובדה קיימת של חיי היומיום. הנתון המסחרר הזה מעיד כי האימייל הוא כלי תקשורת משמעותי מאוד, וככזה, הוא תופס חלק נרחב בחיינו. כמה רחב? לפי מחקר של DMA, בשנת 2017, 99% מהמשתמשים באימייל בדקו את האינבוקס הפרטי שלהם על בסיס יומי. במהלך היום, הם בדקו אותו 20 פעמים, בין אם הם היו בבית, במשרד או בנייד שלהם.
האימייל נפוץ לא רק באמריקה הצפונית. כיום, למעלה ממחצית האוכלוסיה בעולם משתמשת באימייל. לפי מחקר של קבוצת "רדיקטי" (Radicati Group), אימייל הוא צורת התקשורת הנפוצה ביותר. מספר משתמשי הדואר האלקטרוני ברחבי העולם במהלך 2018 עומד על 3.8 מיליארד. על סמך הנתונים מהשנים האחרונות, הם צופים כי עד שנת 2022, מספר זה צפוי לגדול ל-4.2 מיליארד משתמשים עולמיים. עוד הם טוענים, כי מספר חשבונות האימייל ברחבי העולם ימשיך לגדול בקצב מהיר יותר מאשר מספר המשתמשים. הכוונה היא שלכל אדם יש מספר חשבונות בהם הוא משתמש לצרכים שונים. בשנת 2018, המספר הממוצע של חשבונות אימייל לכל משתמש הוא כ-1.75 חשבונות. הצפי של "רדיקטי" הוא שהיחס הזה ימשיך לגדול, ועד בארבע השנים הקרובות הוא יעמוד על 1.86 חשבונות למשתמש. הגדילה המשמעותית ביותר של כמות חשבונות למשתמש, נראית בקרב צרכנים, שכן הם נוטים להפריד בין החשבון בו הם משתמשים לקניות והחשבון באמצעותו הם מתקשרים עם חברים ובני משפחה.
בעידן של טכנולוגיות התקשרות מרובות, כמו רשתות חברתיות, צ'אטים ואפליקציות להודעות מיידיות, אימייל נותר צורת ההתקשרות הנפוצה ביותר, במיוחד בקרב תקשורת עסקית. בנוסף להיותו כלי כה משמעותי בחיינו, הוא גם חלק בלתי נפרד מהשימוש בפלטפורמות אונליין, שכן יש צורך בכתובת אימייל אותה יש לאמת, על מנת להירשם לאתרים או לבצע פעולות אונליין.
עוד נתונים מסחררים שמציגה קבוצת "רדיקטי", מראים כי ב-2018, המספר הכולל של אימיילים הנשלחים והמתקבלים בכל יום, עולה על 281 מיליון אימיילים. והתחזית? עד שנת 2023, מספר זה צפוי לגדול ל-333 מיליארד אימיילים ביום ברחבי העולם.
כמה אפקטיבי האימייל מרקטינג?
משהבנו עד כמה האימייל משמעותי בחיינו, האם הדבר נכון גם לגבי אסטרטגיית האימייל מרקטינג?
רשימת הדיוור של העסק שלך היא כלי אפקטיבי ביותר. לפי DMA, שיעור הגעת המיילים ליעדם עומד על 98.3%. המשמעות היא שרשימות הדיוור של עסקים הינן עדכניות ומגיעות הישר לקהל הלקוחות שלהם. בהשוואה לרשתות חברתיות, בהן פוסטים אינם מגיעים לרוב העוקבים של העסק, וכן למועד פרסום הפוסט ישנה השפעה מכרעת על יעילותו.
לפי נתונים של DMR, השיווק באימייל ממשיך להציג תוצאות מרשימות. במהלך שנת 2017, 34.1% מהאימיילים שנשלחו נפתחו, וערך ההמרה להקלקות עמד על 3.1%. אחוז המשתמשים שביצעו רכישות בעקבות אימייל שהתקבל בנייד הוא 6.1.
אם מסתכלים על החזר ההשקעה, ROI בשפה השיווקית, האימייל מרקטינג משאיר אבק לשאר אמצעי השיווק. זאת מכיוון שה-ROI הממוצע של אימייל מרקטינג עומד על 122%. נתון זה גבוה פי 4 משאר הפורמטים, כולל רשתות חברתיות ומודעות ממומנות. לפי DMA, על כל דולר אחד שתוציא על אימייל מרקטינג, אתה צפוי להחזיר בממוצע 32 דולר.
עם זאת, חשוב לזכור כי הסיבה העיקרית בגינה אנשים מבטלים את ההרשמה לדיוורים היא בשל ריבוי מיילים באופן כללי.
ומה לגבי האסטרטגיה שלך?
בין אם נהוג לבצע אופטימיזציה בעסק שלך ובין אם לא, תמיד ניתן לשפר את הביצועים. איך? ובכן, DMR מצאו כי בשנת 2018 נצפתה עלייה של 17% בפתיחת האימיילים כאשר הפנייה בנושא הינה אישית. הפנייה האישית משפיעה גם על אחוזי ההמרה, שעומדים על 29.6% יותר הקלקות.
חשוב לקחת בחשבון כי גם לעולם התוכן של האימייל ישנה השפעה על מדדי הפתיחה וההקלקה. כך, בשנת 2017, אימיילים בתחום הקמעונות השיגו 20.96% פתיחה ו-2.5% הקלקה, אימיילים פוליטיים השיגו 22.23% פתיחה ו-2.17% הקלקה, ואילו אימיילים שנשלחו בנושאי שירותים מקצועיים השיגו 20.89% פתיחה ו-2.47% הקלקה.
לסיכום
עם תחזיות אופטימיות להמשך השימוש באימייל, ואפקטיביות שיווקית גדולה של קמפיינים באימייל, אנו צופים כי האימייל מרקטינג ימשיך להיות כלי חשוב וחיוני לכל עסק, לא רק ב-2019 אלא גם בשנים הבאות. רשימת הדיוור שלך המורכבות מלקוחות ממוקדים, היא נכס שישמש אותך לאורך שנים.