הדרך להצלחת האימייל מרקטינג שלכם טמונה בנתונים
פורסם ע"י פבליקייטורס
דצמבר 17, 2018
רבים מבעלי העסקים מעידים כי הם אינם מנתחים את נתוני הקמפיינים באימייל, מכיוון שאין להם זמן להשקיע בכך. אך למרבה האירוניה, אם ישקיעו זמן בהבנת הדוחות, יוכלו להריץ להבא קמפיינים יעילים יותר, וימנעו מבזבוז זמן על קמפיינים שאינם מתאימים ללקוחות שלהם.
כאשר אתם ממוקדים ומסתכלים על המדדים החשובים, ניתוח הנתונים אינו מצריך זמן רב. חשוב להתפנות לכך מכיוון שהניתוח מאפשר לכם לאגד ידע הכרחי על התנהגות הנמענים שלכם. איך תוכלו לייעל את הקמפיינים הבאים מבלי לדעת מה מניע את הלקוחות שלכם לפעולה, מה ההעדפות שלהם ומהן מגמות המפתח שעולות מהנתונים? בלי להבין את תוצאות הקמפיינים שלכם, המאמצים שהשקעתם בהם יורדים לטמיון, ואתם תחזרו על אותן הטעויות שוב ושוב.
אם כן, לפני הקמפיין הבא שלכם, עצרו והסיקו את המסקנות הרלוונטיות, באמצעותן תוכלו למקסם אותו. העזרו במדריך שלנו כדי להפיק את המירב מהדוחות.
לפני הכל: מה המטרה שלכם?
הגדרת המטרה לשמה אתם מנהלים את קמפיין האימייל מרקטינג שלכם, תסייע לכם להסתכל על הנתונים הרלוונטיים. האם מטרתכם להגדיל את רשימת התפוצה? לשפר את שיעור ההקלקה? לשמר את הנמענים ולהמיר אותם ללקוחות משלמים?
לאחר מכן, כאשר תתבוננו בנתונים ותבינו כיצד מתפקד הקמפיין שלכם ביחס למטרה שהגדרתם, תוכלו לקבוע איך לפעול על מנת לשפר את הביצועים בקמפיין הבא.
מה המדדים שחשוב לשים לב אליהם?
ישנם מספר מדדים הכרחיים שחובה להתייחס אליהם:
• שיעור הקלקה (CTR):
קרוב לוודאי שזה המדד הראשון שתרצו לעקוב אחריו. מדד זה מייצג את מספר המשתמשים שלחצו על לינק אחד או יותר בתוך האימייל ששלחתם. לאורך זמן תוכלו לראות כיצד שיעור ה-CTR משתנה ולפיכך להסיק אילו אימיילים מצליחים לעניין יותר את המשתמשים שלכם ולהניע אותם לפעולה. המדד חשוב במיוחד גם בבדיקות A/B, מפני שבאמצעותו קל להבין מה התוכן שמשפיע יותר על הנמנעים שלכם. כמו כן, באפשרותכם לשמור רשימת מקליקים ובהמשך לשלוח להם דיוור ממוקד.
• שיעור המרה: מדד זה מייצג את מספר היוזרים שלא רק הקליקו על הלינק שלכם, אלא גם ביצעו פעולה כלשהי – כמו רכישה או הרשמה לשירות שאתם מציעים. שיעור ההמרה חשוב במיוחד כדי להבין כמה מתוך המשתמשים שהצלחתם לעניין באמצעות האימייל, מצאו את מבוקשם באתר שלכם. נתון זה קשור באופן ישיר לקריאה לפעולה שהצגתם באימייל, והיא קשורה באופן ישיר למטרה שהגדרתם. על כן, שיעור ההמרה יסייע לכם להבין אם הצלחתם להשיג את המטרה שלכם באמצעות הקמפיין. יתרה מכך, בעזרת שיעור ההמרה תוכלו להבין האם ההבטחה שהצגתם באימייל מתקיימת באתר שלכם, ואם האתר ידידותי ומעודד לקוחות לבצע את הפעולה הרצויה.
• שיעור גדילה או נטישת רשימת התפוצה:
בעזרת נתון זה תוכלו להבין האם הלקוחות שלכם מוצאים ערך באימיילים שאתם שולחים להם. מעבר למטרות הברורות בגינן אתן שולחים את האימיילים, בוודאי תרצו להעניק למשתמשים שלכם גם מידע בעל ערך מוסף. בעזרת נתון זה תוכלו להבין עד כמה האימיילים שלכם מעוררים עניין בגולשים. תוכלו לאתר מגמות לאורך זמן או שיאים בולטים לחיוב או לשלילה בעקבות אימייל מסוים. כך תוכלו להסיק את המסקנות המשמעותיות בנוגע לערך שאתם מספקים באמצעות האימייל מרקטינג שלכם.
• שיעור פתיחה לפי ימים ושעות:
באמצעות נתון חשוב זה, תוכלו להבין האם יש יום בשבוע בו הנמענים פעילים יותר? האם הם נוטים יותר להתעניין בשירות שלכם בבוקר או בערב? מהניסיון שלנו למדנו כי נמענים של רשימות תפוצה בנושאים שונים הם בעלי הרגלי שימוש שונים, לכן חשוב שתבינו את הנמענים הספציפיים שלכם. בעזרת הנתונים האלו תוכלו לכוון את האימיילים שלכם לימים ולשעות המעלים את סיכויי הפתיחה. לאורך זמן, כאשר תדייקו את המועד הנכון ללקוחות שלכם, תוכלו ליצור אצלם הרגלי קריאה המעודדים אותם לצפות לאימייל שלכם בזמן מסוים, כמו למשל שישי בבוקר.
• שיעור החזר ההשקעה (ROI):
כמו בכל ערוץ שיווקי, תרצו בסופו של דבר לבחון האם הקמפיין השתלם לכם מבחינה כלכלית. כלומר, מהי הכנסתכם בעקבות האימייל ששלחתם, לעומת הסכום שהשקעתם בשליחתו. כמו כן, ראוי להתייחס גם להכנסה פוטנציאלית, למשל, אם לקוחות נרשמו לקבלת מידע נוסף, או נרשמו לשירות שמטרתו לעודד רכישה.
ועכשיו, מה עושים עם הנתונים הללו?
משהבנתם מה מייצגים המדדים החשובים ביותר, הצעד הבא הוא להבין את המשמעות שלהם, ובמיוחד, איך להתמודד עם הבעיות המתעוררות בעקבות כך.
• מה אם שיעור פתיחת האימייל נמוך? יכולות להיות לכך מספר סיבות. האם האימייל דוור ביום ובשעה האופטימליים לכם? האם תדירות השליחה גבוהה או נמוכה מדי? תוכלו להתנסות בזמנים ובתדירות שונים, ולעקוב אחר מגמות הפתיחה. סיבה נוספת שעשויה להשפיע על שיעור הפתיחה, היא שורת הנושא שבחרתם. האם בחרתם נושא ברור וקליט, בין 4-7 למילים? האם ניסחתם אותו בצורה אישית המעודדת מעורבות? נסו גישות שונות בשורת הנושא שלכם, ובחנו לאורך זמן איך הן משפיעות על שיעור הפתיחה. בנוסף, ייתכן שתוכן האימייל לא תואם את תחומי העניין של הקהל שלכם. דרך טובה לשפר את התוכן היא לבחון אימיילים בהם שיעור ההקלקה היה גבוה יותר. למדו מהאימיילים האלו כיצד למקד את התוכן שלכם כך שיתאים ויעניין את העוקבים שלכם.
• מה אם שיעור ההקלקה נמוך? אם אנשים פותחים את האימייל, זו עדות לכך שהשגתם את תשומת הלב שלהם ושהם מעוניינים ללמוד עוד על הנושא. אך אם הם לא מקליקים על הלינקים שלכם, זו עדות לכך שהם לא מתחברים לתוכן האימייל או לקריאה לפעולה שבחרתם. חשוב שתיישמו את המסקנות שלכם בזריזות, כי אותם משתמשים עלולים לאבד עניין ולהבא לא לפתוח כלל את האימיילים שתשלחו. חזרו לנתונים של אימיילים קודמים ששלחתם ונסו להבין היכן המעורבות שלהם הייתה בשיאה. ייתכן והקריאה לפעולה שהצגתם לא הייתה ברורה דיה. האם היא מבהירה למשתמשים בדיוק מה הפעולה שעליהם לבצע? האם מובן מה הערך שיקבלו מביצוע הפעולה הזו? נסו לבדוק גם אם האימייל שלכם מותאם למובייל. משתמשים רבים קוראים אימיילים דרך הנייד שלהם. אם האימייל שלכם לא מוצג כראוי בנייד, ייתכן ותפספסו את ההזדמנות ליצור מעורבות בקרב המשתמשים האלו.
לסיכום
עקבו אחר המדדים בחוכמה ותוך תכנון על מנת להפיק את הידע הדרוש לכם כדי לשפר את האימייל מרקטינג שלכם. התמקדו בביצועים של כל אימייל בנפרד וכן במגמה, בשינויים שברשימת התפוצה שלכם וכן בהתקדמות לעבר המטרה שהגדרתם. אם האצבע תהיה על הדופק בכל אחד מאלו, תוכלו עם הזמן לדייק את הקמפיינים שלכם.