מגזין דיגיטלי – כן או לא?
פורסם ע"י פבליקייטורס
פברואר 18, 2019
מגזין דיגיטלי – כן או לא? עם נגישות לקהל רחב וחווית משתמש ידידותית, אין זה פלא שמגזינים דיגיטליים צוברים פופולריות. למגזינים דיגטליים יתרונות רבים, ביניהם היכולת להגיע לקוראים בקנה מידה עולמי, בלי קשר למיקום הגיאוגרפי שלהם. יתרון נוסף הוא היכולת לעקוב אחר המעורבות של הקוראים וכך לזהות את הנושאים המועדפים עליהם. מסקנות אלו יסייעו לכם בהמשך על מנת לפרסם תכנים המותאמים יותר ללקוחות שלכם, ולהבטיח את שביעות רצונם.
אז מהו בעצם מגזין דיגיטלי?
מגזינים דיגיטליים כוללים את אותם המאפיינים הנהדרים של מגזינים אהובים הנמכרים בדוכנים או מגיעים לפתח הדלת שלכם – רק שהם נגישים בלחיצת כפתור או בגלילת מסך. כל הראיונות, המאמרים, החדשות, התמונות או הסקרים זמינים לכם אונליין. לא רק זאת, מטבעם הם ידידותיים יותר לסביבה, מפני שהם חוסכים את הצורך בהדפסה, אריזה ומשלוח.
מגזינים מקוונים נמצאים שם כשאתם מחכים לרכבת או לרופא, כשמשעמם לכם בהפסקה או כשמתחשק לכם לקרוא משהו כשאתם יושבים בערב עם המכשיר נייד שלכם. הם נוחים מאוד לשימוש במכשירים שונים, מפני שהם נוצרים בפורמט PDF. קל לדפדף בהם ולקרוא אותם לרוחב או לאורך, בטלפון הנייד, בטאבלט או במחשב, ואם שכחתם את משקפי הקריאה שלכם – תוכלו לעשות זום ולהגדיל את הטקסט. בהיבט השיווקי – כאשר התוכן שלכם מוצא חן בעיניי הלקוחות שלכם, הם יכולים לשתף אותו בקלות ובמהירות עם אחרים.
לפני שתחליטו לפרסם מגזין דיגיטלי, חשוב שתפעלו בצורה מסודרת כדי להבטיח את המשכיות המגזין ופרסומו באופן קבוע. כך תתחילו:
• הגדירו את הנושא בו יעסוק המגזין שלכם. האם יש לכם מספיק ידע בתחום? האם תצטרכו לשכור שירותים של כותבי תוכן או מומחים?
• בצעו מחקר על התכנים, הפרסומים והמגזינים בתחום שלכם, וחשבו מה תוכלו להציע לקוראים הפוטנציאליים על מנת שיבחרו לקרוא את המגזין שלכם על פני תכנים של המתחרים.
• בחרו שם למגזין שלכם שמשקף לקוראים את אופיו ואת התכנים להם הם יכולים לצפות. מומלץ לבחור שם על פי עקרונות SEO (Search-engine optimization).
• חשבו איך להפיץ את המגזין. תוכלו להיעזר בניוזלטרים וברשתות חברתיות, אך מומלץ שתבנו תשתית חזקה ויציבה טרם תצאו לדרך.
מדוע כדאי לפרסם מגזין דיגיטלי ולמי זה מתאים?
בעידן הדיגיטלי בו מפורסמים המוני טקסטים שאינם ממקור מוסמך, מגזינים דיגיטליים הכרחיים יותר מאי פעם. מדוע? מגזין דיגיטלי במהותו מכיל יותר תכנים מעמיקים ומגוונים בנושאים שונים. לכן אנשי שיווק רבים עושים שימוש במגזינים דיגיטליים ככלי יעיל ליצירת מערכת יחסים משמעותית יותר בין המותג לבין לקוחותיו, כחלק מאסטרטגיית שיווק התוכן שלהם.
אם אתם מחפשים להגדיל את ההשפעה שלכם על הלקוחות, להגדיל את רשימת התפוצה בניוזלטר שאתם מפיצים, וליצור הכנסה גדולה יותר, מגזין דיגיטלי יכול להיות פיתרון נהדר עבורכם!
מחקר על פרסום דיגיטלי מצא כי אחד היתרונות הגדולים של מגזינים דיגיטליים הוא שהתכנים יכולים להיות אינטראקטיביים לחלוטין. זאת באמצעות לינקים, מודעות אינטראקטיביות וסרטוני וידיאו היוצרים בקרב הלקוחות חוויה מעניינת וסוחפת.
מגזין דיגיטלי מתאים במיוחד לחברות שיכולות לייצר הרבה תוכן מעניין ואיכותי עבור הקהל שלהן. כמו כן, תוכלו לכלול את הכתבות באסטרטגיית האימייל מרקטינג שלכם, ולשלב אותן בניוזלטר שלכם ובכך להעשיר אותו.
לא רק שמגזין ממצב אתכם כבעלי ידע ומומחיות בתחומכם, הוא גם כלי תקשורת מעולה עבור קהילת אנשי מקצוע.
מתי מומלץ להימנע מפרסום מגזין דיגיטלי?
למגזינים דיגיטליים יש הרבה מאוד מה להציע, עם זאת, כמו כלי שיווק אחרים, ישנם מקרים בהם מומלץ להימנע מכך.
כיום, כל חברה או אדם פרטי יכולים לכתוב בלוג או לפרסם מידע אונליין על כל נושא תחת השמש. לכן, לעתים קשה להשיג את תשומת הלב של הקהל שלכם. לא רק זאת, בעידן בו אנשים מוצפים במידע, מעטים התכנים עליהם הגולשים מוכנים לשלם כסף או לצרוך באופן קבוע. לכן חשוב שתפרסמו תכנים שהקוראים לא יכולים למצוא בשום מקום אחר. אך אם אין זה אפשרי, ייתכן שהתוכן שלכם לא יהיה מספיק מושך ומרתק עבורם.
על מנת לכתוב תוכן איכותי וייחודי, יש צורך בזמן רב ובהשקעה מרובה. ארגון, רכישת תמונות, כתיבה, עריכה ופרסום תוכן למגזין עם מספר כותבים שונים הוא יותר מאשר רק תחביב. ברוב המקרים, פרסום מגזין באופן קבוע עלול להצריך עבודה במשרה מלאה וכן העסקה של מנהל ואנשי מקצוע. אם אין באפשרות העסק שלכם לעמוד בהוצאות ובזמן הכרוך בכך, עדיף להימנע מיצירת מגזין ומהתחייבות כזו מול הקוראים שלכם.
לסיכום
חשוב להגדיר את המטרות שלכם בפרסום מגזין דיגיטלי, על מנת ליהנות מהיתרונות הרבים שהכלי מציע. מה אתם מקווים להשיג מפרסום המגזין? האם מטרתכם להגדיל את הקהל שנחשף לשירותים שלכם? האם אתם שואפים למקם את עצמכם כבעלי ידע בתחומכם ולייצר כתבות איכותיות? האם נכון לכם לדרוש תשלום עבור הורדת המגזין?
אנחנו כאן בשבילכם כדי להגדיר את התכנים המתאימים לקהל שלכם, לבנות תוכנית תוכן, לאפיין ולעצב את המגזין, וכמובן לעזור לכם להפיץ אותו באימייל מרקטינג עם הנעה אפקטיבית לפעולה.