עקרונות מפתח ביצירת ניוזלטר שיווקי
פורסם ע"י פבליקייטורס
ינואר 01, 2000
לקוחות רבים שואלים אותנו כיצד להביא לשיעורי פתיחה גבוהים יותר של תוצאות הניוזלטר שלהם?
החלטנו לרכז עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להגיע לזה:
התוכן הוא המלך
כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה?
וכמה פעמים טרחתם טרם כתיבת הניוזלטר ובדקתם את איכות התוכן שלכם לפני ששלחתם אותו?
תוכן ממוקד ואיכותי הוא זה שישרת את הלקוחות שלכם באופן הראוי ביותר.
טרם אתה כותב ומפיק את הניוזלטר תשאל את עצמך – האם התוכן אותו אני שותל היום רלבנטי עבור קהל הקוראים שלי?
בל נשכח כי הלקוח מצדו משקיע גם הוא זמן יקר בקריאת התוכן בניוזלטר שלך ושואל את עצמו למה הוא טורח לקרוא את הניוזלטר ששלחת.
הנה כמה דרכים אשר ימקסמו את קריאת האימייל ששלחת וישרתו את הלקוחות שלך:
שורת הנושא של הניוזלטר חשובה ביותר – ככל שתהיה יותר אטרקטיבית, כך יש יותר סיכוי שהלקוח יתעניין בניוזלטר ויפתח אותו.
- חשוב לתת ערך מוסף כגון טיפים או מידע רחב ומקיף אשר ייתנו מענה לצרכים של לקוחותיך.
- חשוף את לקוחותיך לפתרונות נוספים שיש באמתחתך אליהם ייתכן והם אינם מודעים.
- היה נדיב במבצעים ובהנחות לרכישה הקרובה שלהם.\
- טיפ חזק! בנה דף נחיתה ייעודי ובלעדי רק ללקוחות הניוזלטר שלך אשר אותו רק הם רואים ולמבצעיו רק הם נחשפים. יש לנו מודול ייחודי אשר מגביל את הלקוחות אף מלשלוח את התוכן למישהו אחר.
התחושה של אחרי חשובה, חשוב שלאחר סיום קריאת הניוזלטר יישאר ללקוח טעם טוב ותחושת סיפוק מכך שקראו אותו.
דוחות תנועה
ניתוח דוחות התנועה במערכת הינם החלק החשוב ביותר לאחר השליחה.
מערכת פבליקטורס מאפשרת לך ניתוח תוצאות של הדוחות בזמן אמת.
החלק הכי כיפי לאחר שליחת הניוזלטר הינו צפייה במערכת הדוחות האונליין.
אם אתה באמת רוצה לקדם את הניוזלטר משליחה לשליחה חשוב שתפנה זמן לקרוא לעומק את התוצאות הסטטיסטיות של התוכן.
זה בעצם הסוד הגדול שעומד מאחורי שליחה מוצלחת וזה מה שיועיל לקדם את העסק שלך.
תבחן את הדוחות ותשאל את עצמך את השאלות הבאות:
- האם שלחת בשעות טובות?
- האם אחוזי הפתיחה היו גבוהים ביחס לשעות ששלחת?
- מי קהל היעד ישראלים או זרים?
- גברים או נשים?
- האם התדירות של השליחות שלך לא גורמות למיאוס ולרצון של הלקוח להסיר את עצמו?
- תבדוק את עצמך כמה הסירו את עצמם בדיוור הזה
- האם כל הלינקים עבדו?
- האם היה תוכן אליו לקוחות לא נחשפו לגמרי?
- למה?
תזכור שלניוזלטר שנוחת אצל הלקוחות שלך יש עוד עשרות ניוזלטרים שמתחרים על תשומת ליבם וזה יוצר עומס על הלקוחות ואולי התדירות שלך מוגזמת ויעלה בלקוח רצון להסיר את עצמו.
באם תתייעל ותוביל את ספינת התוכן לתוכן עשיר, כיפי, זורם, קליל, אינפורמטיבי כך תתבלט מעל יתר הניוזלטרים שמתחרים על תשומת לב הלקוחות שלך.
רשימות הדיוור
תנסה לפלח את הסגמנטים של לקוחותיך, ותתכנן את הניוזלטר שלך כאילו הוא פונה לכל אחד ואחד מהם באופן הממוקד ביותר שאפשר.
תשקיע ברשימת הדיוור שלך – ככל שהרשימה תהיה נקיה יותר מ- hard bounce כך תשתפר העבירות
עיצוב הניוזלטר
וודא כי הניוזלטר שאתה שולח נראה טוב ולא מזוהה כספאם.
תשקיע בתבנית מעוצבת אשר מאוזנת ברמת הגרפיקה וברמת הטקסט- זה יעזור לשמור על הנמענים ברשימה שלך, כי כאשר אתם שולחים ניוזלטר קריא ואסתטי הוא יתקבל על ידי הלקוחות ברצון.
עיצוב הדוא"ל שלך מעביר מיד תחושה לקוראים אם מדובר בעסק מקצועי ואמין
הדוא"ל מעוצב הינו קל למעבר עין מבחינת מבנה UI.
אנחנו יכולים לעזור לך בתכנון מבנה UI מתאים.
עומק התוכן ודרך אמירתו
נסה לכתוב את התוכן אישי ככל האפשר – זה יעודד את הקוראים שלך להתייחס לדבריך.
השתמש בשפה אלגנטית ונקיה – לא גבוהה מידי עם מושגים / קודים מקצועיים אותם הלקוח אינו דובר -
תיבת הדואר הנכנס היא מרחב אחד לאחד, אינטימי. כתוב לקורא שלך כמו שהיית לחבר.
שלח ניוזלטרים באופן עקבי
כבכל מערכת יחסים גם עם לקוח הקצה שלך אתה צריך זמן והשקעה לטובת בניית אמון.
לכן, הקפד על לוחות זמני השליחה, שלח תמיד באותו תאריך ובאותה שעה, תסכם עם עצמך תדירות קבועה ותעשיר את השליחות ניוזלטרים בשליחות של "ניוזלטרי משנה" כגון ניוזלטרים של ימי הולדת, ברכות לחגים, ניוזלטרים אוטומטיים ועוד.
מניסיוננו לקוחות אשר מדוורים פעם בחודש מגזינים עשירים ושומרים על כך באופן רציף על גבי שנים זוכים לחשיפה תמידית שעולה עם הזמן ושומרים על איכות הקשר ומעורבות לקוח הקצה שלהם באופן אפקטיבי יותר מלקוחות אשר שולחים בתדירות נמוכה מזו.
תטרח להזכיר שוב ושוב למה לקוחות הקצה מופיעים ברשימת התפוצה שלך!