עבירות מלאה: איך לוודא שהמיילים שלכם מגיעים לנמענים - חלק א
פורסם ע"י פבליקייטורס
ינואר 05, 2015
אתם משקיעים בניוזלטר שלכם כך שיהיה מעניין, רלוונטי ומעוצב - אבל כדי שיהיה לו אפקט כלשהו, צריך לוודא שאתם בכלל מגיעים לתיבת הדואר ולא לספאם. לפי מחקרים שבוצעו בארה"ב ב-2013, 1 מכל 6 מיילים שנשלחים בדיוור לקבוצה אינו מגיע - נחסם כליל, או נוחת בתיקיית הספאם.
עבירות היא תחום מורכב, אולי המסובך ביותר שקשור לשיווק דרך המייל. אבל לא כדאי לנסות לדלג מעליו כי
שיווק דרך המייל הוא עדיין, סטטיסטית, הטוב ביותר מבחינת ROI - הסטטיסטיקה מדברת על רווח של יותר מ-40 דולר על כל דולר שהושקע בשיווק דרך המייל.
אולי זה בזכות העובדה שאנשים תמיד מחוברים למייל שלהם, ותמיד בודקים את תיבת הדואר שלהם, גם בימים עמוסים שבהם אין להם זמן להכנס לפייסבוק או לאתרי תוכן וחדשות.
ספקיות המייל - כמו הוטמייל, יאהו, וגוגל, נאבקות בספאמרים מדי רגע. חלק ניכר מהמיילים השיווקיים שאתם שולחים בתום לב ומתוך כוונות טובות בלבד - עשויים ליפול ברשת שהן טומנות לספאמרים, ולשבש לכם את הקמפיינים.
אז איך מתמודדים? נושא העבירות הוא מאוד טכני. צריך לפתוח את הראש וללמוד כמה מושגים בסיסיים. מייד אחרי קריאת מאמר זה תדעו איך לשפר כבר היום את העבירות של הקמפיינים שלכם, באמצעות כמה כללי מפתח. במקביל, ספק הדיוור שלכם - אנחנו - מקדישים את רוב המאמצים שלנו לנושא הסבוך הזה, ובמאמר משלים למאמר זה, תוכלו לקרוא על השיטות שמסייעות לנו לדאוג שהמיילים שלכם אכן יגיעו לכל הנמענים.
בסך הכל ישנם שני היבטים חשובים שאתם יכולים לשלוט בהם מהצד שלכם:
מה אתם שולחים?
למי אתם שולחים?
הכללים שאנו מציעים יסייעו לכם להגיע למצב של עמידה בקריטריונים מעל ומעבר, ולהגיע לאינבוקס ולא לתיקיית הספאם.
1. מה אתם שולחים:
חשוב להבין ששיווק דרך המייל הוא לא שיווק קלאסי כמו פרסום, אלא צריך להיעשות לפי התפישה של שיווק ברשות - הלקוח צריך להרשות לך להגיע אליו. הבסיס ההכרחי לכך הוא ציות לחוק הספאם ואישור כל רשומה בדאטהבייס, מן הסתם.
אבל כדי להמשיך ולקבל רשות לאורך זמן, ולהיות רצוי בתיבת המייל, צריך להיות רלוונטי, להיות חכם, לנטר פעילות ולוודא שהרשות עדיין נתונה.
התוכן הוא המלך, כידוע, וככל שיהיה איכותי ואטרקטיבי יותר כך הנמענים ישמחו להמשיך ולאפשר לכם לשלוח להם דיוורים.
גוגל ודומותיה בודקות איך אנשים מתנהגים עם המייל שהם קיבלו - אם הם פתחו, אם העבירו את הההודעה שלכם ללשונית "ראשי" או (חס וחלילה) לספאם, אם צפו בתמונות או לא, אם הקליקו על קישור כלשהו, תמונה או טקסט.
ככל שיש יותר פעילות חיובית כזו עם המיילים שלכם מצד הנמענים - מה שמכונה גם Engagement - כך ספקית המייל תדרג אתכם כשולח איכותי יותר. וככל שתדורגו כשולח איכותי יותר, תגדל עבירות המיילים שלכם.
לכן כדאי:
- להציע באופן ברור לנמענים לאפשר פתיחת התמונות - להסב את תשומת לב הנמען לכפתור "הצג תמונות משולח זה".
- לבצע דיוור המכוון לבעלי ג'ימייל ולהציע לנמענים אלה לבחור ב"סמן כחשוב" הצהוב לצד שורת הנושא, או לחילופין להעביר את המייל ללשונית "ראשי" או "עדכונים" כדי שמיילים מכם לא יתפספסו.
- להציע באופן ברור לצרף את הכתובת לספר הכתובות - רצוי בשורה התחתונה של המייל.
- לספק לינק לפתיחה בדפדפן למקרה והמייל לא נראה היטב בתיבה.
הקדישו מחשבה נוספת לשם השולח - שם השולח הוא הגורם שמשפיע על אנשים אם לפתוח ולקרוא מייל או לא. כדאי שיהיה כמה שיותר ברור מי השולח, כולל אם מדובר במחלקה מסוימת בתוך החברה, או פנייה של עובד ספציפי כמו "מישל - קשרי לקוחות גרופון".
עיצוב ועריכת תוכן - לעולם אל תדביקו טקסט ישירות מקובץ וורד. וורד מביא עמו שאריות קוד בלתי רצויות שישבשו את הניראות של המייל שלכם, ויסבכו את קוד ה-HTML שלו. בחרו בכפתור הזנת הטקסט ונקו אותו מעיצוב הוורד בחלונית שנפתחת. בנוסף, אם אתם מעצבים את המייל בסטודיו משלכם, רצוי להמנע משימוש ב Javascript. מיילים אלה נחשבים לחשודים כספאם על ידי ספקיות הדיוור.
יחס בין כמות טקסט לתמונות הוא חשוב: אמנם אתם רוצים עיצוב גרפי מושך עין אבל ספקיות המייל נוטות לחשוד במייל שאינו בו הרבה תוכן טקסטואלי - כספאם. כדאי שגם הלינקים של הנעה לפעולה ("לחצו למידע נוסף") יהיו טקסטואליים בגוף המייל ולא יופיעו רק כאלמנט גרפי בתמונה מעוצבת.
ומצד שני: אל תזניחו את התמונות. שימו לב שחוזי הטרנדים בשיווק צופים שממשק המייל יהפוך יותר ויותר ויזואלי, באופן שדומה לממשק של רשת פינטרסט, כך שהקפדה על עיצוב ועל תוכן ויזואלי תהפוך בעתיד לקריטית.
פרט נוסף, שהוא אמנם טכני אבל משמעותי: רשמו את פרטי הקשר המלאים שלכם בגוף המייל, כולל כתובת פיזית של המשרדים. הידעתם שחוקי הספאם מחייבים אתכם לכלול כתובת שולח? אבל ציות לחוק הוא לא הסיבה היחידה; גוגל ושאר ספקיות המייל מדרגות גבוה יותר את השולחים שכוללים כתובת פיזית של משרד. זהו סימן מבחינתן, שמדובר בארגון רציני וממוסד ולא בשולח קיקיוני לא מוכר. מעבר לכך, מחקרים הוכיחו שהכתובת תורמת לתחושת ביטחון ואמון בשולח. אגב, בהקשר זה גם קובץ תמונה של לוגו שמחובר למייל משפר את הדירוג שלכם כשולח - מוכיח שאתם שולחים בארגון שיש מה להתגאות בו ולא מסתתרים מאחורי זהות עלומה.
2. למי אתם שולחים?
לאיכות רשימת המיילים שלכם ההשפעה המכרעת ביותר על עבירות הדיוור. גם לכם יש חלק ודרכים לתרום במניעת ספאמרים ומלכודות ספאם לפגוע במוניטין השולח ובעבירות.
בכל מחיר, עליכם למנוע כניסה של כתובות בלתי תקינות לרשימת הדיוור שלכם.
מהן כתובת בלתי תקינות? אלו כתובות שבמקרה הטוב הוקלדו לא נכון. במקרה הגרוע - כתובות שהופצו על ידי ספאמרים ותוכנות מזיקות ששולחות רובוטים למלא טפסים ברשת לטובת זכיות בפרסים או הפלת שרתים.
שימו לב שכתובות מייל ישנות שכבר שנים אינן בשימוש גם הן מסוכנות, מכיוון שהגורמים המזיקים אוספים אותן ועושים בהן שימוש בלתי חוקי.
כיצד כתובות לא תקינות פוגעות בעבירות שלכם?
לעתים קרובות אין אדם או אפילו תיבה מאחורי הכתובות האלה, ולכן המייל חוזר (באנגלית Bounce). כל משלוח מייל שנכשל מוריד מדירוג השרת השולח, ועשוי לסמן את השולח כספאמר. מדוע? כי ספאמרים קונים ו/או משתמשים ברשימות דיוור שבהן כתובות רבות שנאספו ללא אבחנה. רשימות דיוור פרועות כאלה הן תמרור האזהרה הגדול ביותר שעומד אל מול עיני ספקיות הדיוור. אם חזרו אליך המון מיילים עם כישלון בשליחה, הרשימה שלך תסומן כחשודה. לכן חשוב גם לנקות את הרשימה מהכתובות אליהן נכשל ניסיון השליחה - יש למחוק את הכתובות ברשימת Bounced מייד מהדאטהבייס שלכם.
כדאי גם לדעת שכתובות שמתחילות ב sales@, Webmaster@ וכדודמה מסכנות את איכות הרשימה שלכם. לעתים קרובות כתובות אלה אינן פעילות כתיבות של אנשים אמיתיים והשליחה אליהם נכשלת.שווה לעבור על הרשימה שלכם ולמחוק ממנה כתובות כאלה, אלא אם אתם בטוחים שיש אדם אמיתי מאחוריהן. ניתן להתייעץ עמנו בנושא זה במידה ואתם לא בטוחים בכדאיות המחיקה של כתובות אלה.
כלל מפתח לשמירת רשימת דיוור איכותית: טיפול תקופתי שכולל הסרה של כתובות שהדיוור אליהן נכשל. מובן מאליו שחובה עליכם להסיר כל מי שביקש להסיר עצמו מהרשימה. חשוב לוודא שהלינק להסרה מרשימת הדיוור נמצא וברור לשימוש.
בנוסף, אנחנו ממליצים מדי פעם לבצע קמפיין Win Back. זהו קמפיין ייעודי אך ורק לכתובות שהדיוור כן הצליח להגיע אליהן אבל לא היתה פעילות מצידן (Engagement) מזה זמן רב.
גם מי שנרשמו מיוזמתם לעדכונים מכם, עשויים להתלונן על ספאם ביום בהיר אחד. לכן, אנחנו ממליצים לפנות אליהם ולבדוק אם אכן שווה להחזיק אותם ברשימה שלכם.
מכיוון שאתם כנראה אוספים כתובות מייל באופן שוטף - דרך טפסי הרשמה בפייסבוק, באתר ובאמצעות פרסומות באתרי תוכן ומדיה, כדאי לסנן ולוודא את תקינות הכתובות החדשות עוד לפני שהן נכנסות ומקלקלות לכם את הדאטהבייס. מערכת פבליקייטורס מאפשרת ליישם סינון אוטמטי בתהליך קליטת הנתונים מהטופס, שיכול למנוע הצטרפות כתובות מזיקות לרשימה שלכם.
בטפסי ההרשמה עצמם יש אלמנטים שיוכלו לעזור לכם לסנן כתובות לא תקינות - כמו לבקש למלא את כתובת המייל פעמיים וכך למנוע שגיאות כתיב.
כדי למנוע מרובוטים ל"תקוף" דרך הטופס שלכם אפשר לבקש מהנרשמים להעתיק צירוף מילים ומספרים שמופיע על המסך - מה שמכונה Captcha.
לסיכום, כדי לוודא שהמיילים המושקעים שלכם אכן יגיעו לכל הנמענים, יש לא מעט פרטים טכניים קטנים שצריך לדאוג להם במערך הדיוור שלכם. המשימות העיקריות נוגעות לשני הצדדים: מצד מערך השיווק שלכם שמנהל את הפעילות, ומצד החברה המספקת שירותי דיוור, שמתחזקת שרתים ומוניטין שולח לטובת עבירות מירבית.
המשימות החשובות ביותר שלכם כמשווק במייל הן ליצור תוכן שיהיה מעניין ומושך כך שנמענים יקראו ויקליקו על הלינקים שבו, ולדאוג לרשימה תקינה ונקייה שתקנה לכם דירוג שולח גבוה.
רוב המשימות צריכות להיעשות רק פעם אחת - בתוך התבנית הקבועה שלכם ובתוך רשימת הדיוור - ולאחר ביצוע הטיוב יוכלו לשרת אתכם טוב יותר למשך תקופה ארוכה.
כמובן שנושא קריטי ומרכזי לעבירות, מעבר למה ולמי שולחים, הוא איך שולחים - באיזו פלטפורמת שירותי דיוור חיצונית תבצעו את השליחה.
בנושא זה, אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולשמוע על הדרכים בהם אנחנו מבטיחים עבירות מקסימלית של המיילים שתשלחו דרכינו.