אף פעם לא מאוחר להתחיל - Email Marketing
פורסם ע"י פבליקייטורס
מרץ 01, 2016
שנת 2016 נכנסה וזה הזמן לייעל את מערך השיווק שלכם באמצעות אימייל מרקטינג. שליחת ניוזלטרים בדואר אלקטרוני עודנה הדרך הממוקדת והיעילה ביותר ליצירה ושמירה של נאמנות בין מותג ללקוח. אך חשוב לדעת, שעל מנת לטפח קשרי לקוחות מועילים לשני הצדדים, יש לשים דגש על תוכנית אסטרטגית ראויה. בהקמה חד פעמית של מערך נכון, אתם יכולים ליהנות מלידים איכותיים וקהל אוהדים מחוייב ואקטיבי.
אז בואו ונתחיל:
ישנם חמישה מרכיבים עיקריים ובסיסיים שיאפשרו לכל עסק להפעיל מערך שיווק שעובד בשבילכם.
1. תוכנית מועדי שליחה ותוכן מותאם
אנו ממליצים לקחת לוח שנה גדול – להסתכל על כל השנה בכלל ועל כל חודש בפרט ולהתחיל לתכנן את ימי הדיוורים שתישלחו לחוג לקוחותיכם. לוח שנה מאפשר להתחשב בחגים, בשבתות, אירועים מיוחדים של החברה שלכם כמו השקות מוצרים ועוד.
בהתייחס לסימני הדרך על גבי לוח השנה, תשאלו את עצמכם מהי תדירות הדיוור הנכונה לארגון שלכם? האם יש לכם מה לחדש ללקוחות שלכם כל יום, כל שבוע, מידי חודש או שפעם בחודשיים תספיק כדי לתת להם את הערך שלו הם מצפים מכם? לאחר שפרסתם את תוכנית הדיוור על פני השנה, תוכלו להתפנות לבנות את תוכנית התוכן , שהיא אבן יסוד בכל תוכנית שיווקית. חשוב שבתוכנית התוכן תתרכזו בלהעניק ללקוחות שלכם תוכן רלבנטי, מידע מעניין, שימושי ובעל ערך עבורם מעולם התוכן שלכם, במגמות חדשות וכדומה. בין לבין שלבו בחכמה ימי מבצעים וקידומי מכירות, ובכלל השירותים שלקוח יכול לקנות מכם.
2. רשימות
חוק הספאם קבע בדצמבר 2008 כי אין לשלוח תכנים פרסומיים ושיווקיים לנמענים שלא נתנו לכם את ההסכמה לכך מראש. על כן אנו ממליצים כי כל לקוח שאתם מצרפים לרשימת התפוצה שלכם תוודאו מראש שיש לכם את ההסכמה שלו. כמו כן, מערכות דיוור יכולות לייעל עבורכם את איסוף הנתונים. כך שכל פניה שתבוצע אליכם באמצעות טופס (לדוגמא טופס רישום באתר האינטרנט, טופס פניה בפייסבוק וכדומה), מערכת הדיוור תרכז את הנמען לרשימה ייעודית ותירשום במקביל את שעת הרישום של הלקוח , ה – IP וסוג הטופס ממנו נרשם.
3. טמפלייטים
אנו ממליצים לתכנן את המבנה של כל סוגי הניוזלטרים שלכם מראש. לאחר שתתכננו את הקמפיינים שלכם ברמה השנתית, תוכלו להקים מגוון תבניות שישרתו אתכם בהמשך. למשל - תבנית לדיוור חודשי בוודאי תהיה שונה מתבנית של ניוזלטר "מזל טוב ליום הולדתך".
עיצוב ניזולטר דורש השקעה חד פעמית בתכנון שלו, אך משתלם לאורך זמן. רוב מערכות הדיוור המקצועיות היום מספקות טמפלייטים מסוגננים מוכנים מראש. כל שעליכם לעשות הוא לשתול את תמונת הלוגו שלכם, תמונות אווירה מתאימות והחשוב מכל - התוכן. תבניות מוכנות מאוד יעילות מאחר והן מגיעות מעוצבות ומתוכננות במבנה נכון. שימו לב רק שמערכת הדיוור שבחרתם, מספקת תבניות רספונסיביות, כאלה המתאימות את עצמן גם עבור הקוראים במכשירים ניידים.
4. אוטומאציה
ברוב מערכות הדיוור כיום ישנם פיצ'רים מתקדמים המאפשרים לקבוע שליחה עתידית מתוזמנת של ניוזלטרים. כך שמכינים אותם מראש והם נשלחים בזמן שנקבע להם, בדומה לפוסטים מתוזמנים ברשתות חברתיות.
סוג נוסף של אוטומציה היא ניוזלטרים הנשלחים בעת אירוע, או מופעלים ע"י טריגר. לדוגמא: ברכת הצטרפות של לקוח חדש, ברכת יומולדת שנשלחת בהתאם לתאריך יום ההולדת של הלקוח באופן אוטומאטי , דף מידע שנשלח ללקוח בהתאם לרכישה או פעילות אחרת שבצע באתר, דף תודה שנשלח לאחר מילוי סקר ועוד ועוד.
5. דוחות
מערכות הדיוור המקצועיות, מאפשרות צפייה בנתונים מפורטים של תוצאות הדיוור. החל מכמות הפתיחות של הניוזלטר, דרך התפלגות הקלקות על הלינקים בניוזלטר, דירוג התוכן המעניין ביותר, תרשים של Hit map שמראה את המיפוי של האיזורים החמים ביותר בניוזלטר ועוד.
היתרון המשמעותי הוא שגם אם אתם לא ממש מתעניינים כרגע בדוחות הנתונים האלה נאספים ונשמרים עד היום שבו תחליטו ששווה לכם לקרוא את הנתונים ולהפיק תובנות שישפרו לכם את כל מערך השיווק והמכירות של הארגון.
דואר האלקטרוני עומד להשאר שחקן מרכזי במערך השיווק ושימור הלקוחות
ולמשווק חכם אין את הפריבלגיה לדחות את הטיפול במערך הזה.
אנו פה כדי לייעץ לכם ולאפשר לכם להתנסות במערכת שלנו.