5 דרכים למשוך לקוחות לא פעילים ע"י אימייל מרקטינג
פורסם ע"י מרינה טימופייב
אוגוסט 16, 2018
הלקוח הטוב ביותר הוא לקוח נאמן אך לא כל הלקוחות נשארים נאמנים ואנו צריכים לצאת מנקודת הנחה שתמיד נאבד את חלקם. דבר ראשון כעסק אנו צריכים להיות בתהליך של שיפור ולמידה ולא לתת ללקוחות שלנו סיבות לעזוב אותנו. הדבר השני הוא לנסות ולפנות ללקוחות הלא פעילים שלנו מחדש. עסקים רבים לא פונים ללקוחות שעזבו אותם ואם הם פונים אז רובם לא עושים זאת נכון וחבל כי זוהי דרך מעולה להגדלת ההכנסות של העסק. כבעלי עסק אנו צריכים להבין שאם לקוח הביע בנו אמון והחליט לרכוש בשלב מסוים סביר להניח שהם יחזרו לרכישה נוספת. מהי הדרך הטובה ביותר להחזיר לקוחות? התשובה היא :אימייל מרקטינג. לעיתים, כל מה שנדרש הוא כמה מיילים מעוצבים היטב.
איך עושים זאת?
1. תנו ללקוחות שלכם לדעת שאתם שמים לב שהם "הלכו" לקוחות מעריכים עסק שיודע מי הם וששמו לב שהם עזבו. שלח להם מייל והתאם אותו אישית ללקוח. מה אפשר לכתוב במייל? לדומא: להזכיר להם מדוע הם נרשמו. השתמש בפניה בשם שלהם. העיניין הוא להראות להם שאתה מעריך אותם כפרט, ולא רק כעוד מספר נוסף. לקוח לפעמים מסיר את עצמו מהחשבון שלך בטעות וכבעל עסק כדאי להציע להם דרך לחזור. כמובן שצריך להשתמש במייל אוטומטי ולא באחד כזה שאתה צריך לשלוח ידנית לכל לקוח.
2. להציע תמריץ אם אתה רוצה את הלקוחות הללו בחזרה תתן להם סיבה לחזור! תמריצים הם הדרך הקלה ביותר לעשות זאת. לקוח שכבר רכש בעבר הוא לקוח שיש לך איתו מערכת יחסים קיימת.
3. תראי להם שאכפת לך! תשאל את אותם הלקוחות הלא פעילים היכן אתה נכשלת ואיך אתה יכול להשתפר...על הדרך אולי תציע להם משהו בכדי לפצות על זה. אנשים מעריכים מותגים שמעוניינים בשיפור והם נותנים להם הזדמנות שנייה בדר"כ. מלבד זאת, כעסק אתה תשמור על שיפור מתמיד ומוניטין טוב. בכדי להשתפר צריך להבין מהו הגורם לעזיבת הלקוחות ברגע שתדע מהו הגורם תוכל לנסות לשלוח הצעות מותאמות ללקוחות אלו. צריך להבין שקבלת משוב הוא סופר חשוב. אתה יכול לאסוף אותו בהרבה דרכים, לדוגמא: שליחת טופס משוב, שליחת מייל עם סקר וכו'.
4. הצג מוצרים חדשים לאחר שיפור מוצר קיים או אם והוצאת מוצר חדש תשלח מייל לידיעת הלקוחות שעזבו אותך. בנוסף, אם אתה עוסק במסחר אלקטרוני והחברה מוכרת מוצרים רבים תקפיד לשלוח מייל פרסונלי עם הצעה המותאמת לאותו אדם.
5. תזכיר להם מה הם מקבלים זוהי טקטיקה טובה עבור לקוחות לא פעילים. שלח להם תזכורת מה גרם להם להירשם מלכתחילה. המוצר או השירות שאתה מציע היה הסיבה העיקרית שהם נרשמו. לפעמים אנשים פשוט עסוקים והם שוכחים. או אולי התקציבים משתנים והם לא שמעו ממך זמן מה. בשוק מרוכז ותחרותי, הזכר להם מדוע הם צריכים להישאר אצלך.
דוגמא לפניה ללקוח לא פעיל:
Hello!
I’m ____,
a content manager at company name. We noticed that you haven’t opened our newsletters for a while.
You can make a difference in the content you receive by sharing feedback in a reply to this email.
Сhoose which newsletters you’d like to receive from company name—improvements, design tutorials, or impressive projects made by our users—sent once or twice a month.
You can also unsubscribe from any of our newsletters and stay in touch via Facebook, Twitter or Instagram.
Yours, _____,
Content manager company name.