עבירות מלאה: לוודא שהמיילים שלכם מגיעים לנמענים - חלק ב
פורסם ע"י פבליקייטורס
מרץ 25, 2015
בהמשך להמלצות לאנשי שיווק בנושא עבירות, רצינו לשתף אתכם בחלק מהסודות המקצועיים והטכניקות בהן אנחנו נוקטים כדי לוודא עבירות מירבית של דיוורים = הגעה לכל התיבות. עבירות דיוור גבוהה דורשת מומחיות ומשאבים.
הגעה של 100% מהמיילים ליעדם היא המטרה שמכתיבה את רוב משימות היומיום של הצוות שלנו.
למערכת שלנו מיוחסת העבירות הגבוהה ביותר בישראל - מכיוון שבחרנו בחירה מודעת להתמודד עם הנושא הטכני הסבוך, ולהתגבר על המכשולים שעומדים בפני הגעת מיילים שיווקיים.
כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת יותר בבחירת ספק שירות הדיוור, כדאי להכיר כמה מושגים טכניים.
תמצאו כאן סקירה של האלמנטים שמשחקים תפקיד בעבירות, ונמצאים בשליטת שירות הדיוור.
מרכיב מכריע בעבירות הדיוור: איכות השרת
דיוור משרת לא איכותי דומה לניסיון לגזור נייר במספריים קהות - לא רק שהעבודה לא תתבצע, אלא שגם המסמך עשוי להתקלקל. איכות גבוהה של שרת הדיוור מחייבת עבודה יומיומית, הבנה ומחקר.
אלו כמה מהשיטות להבטחת איכות השרת:
דירוג שולח
מכירים את המושג? דירוג השולח = מוניטין השולח. זהו הגורם מס.1 בקביעת רמת העבירות של המייל שלכם (מעל 70% השפעה מתוך כלל הגורמים). הציונים ניתנים על ידי מספר חברות בינלאומיות מובילות בתחום הדיוור. הציונים הם כמו בבית ספר: מ-1 עד 100. וכמו בבית ספר, ציון אופטימלי לשולח הוא 90 ומעלה. כל ציון מתחת ל-80 מצריך מחשבה ועבודה, כדי לשפר עבירות ולא לבזבז מאמצי שיווק לשווא על מיילים שלא מגיעים ליעדם.
כדי לייצר ולשמר דירוג שולח גבוה הדבר החשוב ביותר הוא שמירה על רשימת דיוור "נקיה" והימנעות משליחת מיילים לכתובות לא מאושרות. כל הלקוחות ששולחים דרך המערכת שלנו צריכים לעמוד בתנאי הסף של שליחה לכתובות מאושרות
בלבד - כלומר שהנמען הרשה שליחה אליו.
הסמכה בינלאומית
לאורך השנים האחרונות חברות דיוור בינלאומיות גדולות יצרו אמצעי לחיזוק דירוג שולח. זהו מעין "אות השולח המוסמך" שאפשר לקבל, אם השולח עומד בתנאים מסוימים המחמירים ביותר. ספקי דיוור איכותיים מעמידים עצמם לבדיקות של הגדרות המערכת, בדיקות דיווחי משתמשים, ועמידה בכללי הספאם המחמירים ביותר לאורך זמן. במידה ועמדו בתנאים המחמירים הם מקבלים הסמכה בינלאומית. ודאו ששירות הדיוור שלכם קיבל אותה.
חתימה דיגיטלית
מושג חשוב נוסף הוא חתימה דיגיטלית (DKIM). זהו מעין קוד חותמת שמאשר שהמייל נשלח משולח לגיטימי, שספקיות המייל מזהות אותו ובוטחות בו. כשאתם שולחים באמצעות ספק דיוור איכותי - החתימה הזו נכללת בקוד הדיוור שלכם באופן אוטומטי.
פתרון בעיות אונליין מול ספקיות המייל
ספקיות הדוא"ל כמו גוגל ויאהו (חברות ISP בשפה המקצועית) מחזיקות אצלן "רשימות שחורות" של כתובות מייל מהן הופץ ספאם. הרשימות נמצאות בשרתי הדואר שלהן וגורמות לפילטור וחסימה אוטומטית של כל הודעה מכתובת שמופיעה ברשימות. אם כך, יש להימנע בכל מחיר מ"השחרת" הרשימה שלכם, וגם משליחה לכתובות שנמצאות ב"רשימה שחורה".
חברות דיוור איכותיות מקיימות קשרי עבודה עם ספקיות כמו יאהו וג'ימייל.
אנחנו בודקים באופן יומיומי את מצב כלל השליחות מול ספקיות הדוא"ל המרכזיות.
במקרה הצורך אנו עובדים מולן ישירות לפתרון בעיות: כשאנחנו רואים שדיוור מסוים נתקל בבעיה ספציפית עם כתובות של אחת מהספקיות, ביכולתנו לתקן סינון לא מוצדק של מיילים מלקוחותינו.
בשוטף, אנחנו עוקבים מקרוב אחר מדיניות סינון הספאם שלה, ומתאימים את המערכת לכללים חדשים שספקיות הדוא"ל פועלות לפיהם.
נפח תעבורה עקבי
ספקיות הדוא"ל יודעות כמה מיילים יוצאים מהשרתים שלכם מדי יום. הוצאה של דיוור גדול באופן חד פעמי ביום בהיר אחד תסמן את המשלוח הזה כחשוד (שאולי החלטתם לשלוח ספאם, או שספאמרים השתלטו לכם על השרת).
קמפיינים תקופתיים במייל יוצרים תעבורה לא אחידה ובפוטנציאל חשודה. לכן כדאי לשלוח דרך חברת דיוור שמדוורת עבור לקוחות שונים ומאזנת נפחי תעבורה מהשרת שלה לאורך הימים והשבועות.
מכיוון שאנחנו שומרים על נפח יומי גבוה קבוע שספקי המייל מכירים ומאשרים, ה-IP שלנו נשמר "לבן" ולא יסומן כחשוד על ידי גוגל וספקיות אחרות.
טיפול ברשימות הדיוור שלכם
על שירות הדיוור שלכם לעזור לנקות את רשימות הנמענים ולשמור עליהן "נקיות" באופן שיטתי מכתובות חשודות ולא תקינות.
כפתור בקשת ההסרה מרשימת הדיוור צריך להיות תקין כמובן אבל גם ברור לעין, ואתם רוצים להיות בטוחים שמי שלחץ עליו אכן יוסר אוטומטית מהרשימה.
חשוב יותר, שספק הדיוור שלכם יסיר מהרשימה את מי שהתלוננו = סימנו את המייל שלכם כספאם: אם אחד הנמענים סימן לג'ימייל הודעה שקיבל מכם כספאם, הכרחי למוניטין שלכם שלא תשלחו לו מייל שוב לעולם. אם תשלחו מייל נוסף למי שסימן אתכם כספאם, דירוג השולח שלכם יירד והעבירות של הקמפיינים הבאים שלכם תיפגע.
קחו בחשבון שלספקית שירותי הדיוור שלכם תמיד יהיו עוד לקוחות, והתנהלות לקוחות אלה עלולה להשפיע גם על עבירות המיילים שלכם. חברת הדיוור צריכה לפקח על פעילות כלל הלקוחות ולהבטיח שאף אחת לא מהווה סיכון לניקיון ודירוג שרת השליחה. חשוב לוודא שחברת הדיוור מציבה תנאי סף ועומדת על כללי הספאם ללא פשרות, מול כל לקוחותיה, גדולים כקטנים.
עבירות ואיכות השירות הולכות יד ביד
מעקב וניטור דוחות פתיחה
חלק מהשירות לטובת הגדלת העבירות הוא מעקב אחר עליות וירידות בנתוני פתיחת המייל שלכם. כל שינוי מצריך בדיקה - מה בדיוק קרה בשליחת אותו קמפיין? מדוע אחוז הפתיחה שונה מהפעם הקודמת? האם סומנתם לרעה אצל ספקית דוא"ל? האם היו תלונות או חשדות לספאם? האם היה משהו ספציפי בקמפיין הנוכחי שיצר את ההבדל? שירות צמוד של החברה יכול לתת את התשובות לאחוז פתיחה נמוך.
פילוח ודיוור מותאם פרסונלית: טיפול כירורגי בדיוור לקבוצות
לאורך זמן מצטברים נתונים במערכת הדיוור על ביצועי הקמפיינים שלכם. על ידי איסוף וניתוח ברמה כירורגית של הדוחות, אפשר לפלח את רשימת הדיוור ולטייב אותה לעבירות:
ככל שהנמענים פותחים ומקליקים יותר על המיילים מכם, כך תגדל עבירות הקמפיינים הבאים שלכם.
אם כל אחת מהקבוצות תקבל מייל שמותאם למאפיינים שלה, ישתפר אחוז הפתיחה והמעורבות של הנמענים.
ניהול דאטהבייס במערכת שלנו מאפשרת סגמנטציה לפי מאפיינים רבים, לא רק דמוגרפיים.
דוגמה לשליחת תוכן רלוונטי לפי סגמנטציה:
נבצע חלוקה בסיסית ל-3 קבוצות על פי נמעני הקמפיין האחרון -
- אלו שקיבלו ופתחו, והקליקו על אחד הקישורים אל דף נחיתה או האתר שלכם
- אלו שקיבלו ופתחו, אך לא הקליקו
- אלו שקיבלו ולא פתחו
אם תשלחו לקבוצה השלישית, למשל, מייל עם הצעה מפתה יותר - כמו מתנה או הנחה משמעותית - תוכלו לבדוק מי מתוכם עדיין באמת מתעניין בכם, ומי מתוך קבוצה זו קיבל את ההצעה הכה מפתה ואפילו אותה לא פתח. את אלה חסרי כל עניין בכם כדאי להסיר מהרשימה של הדיוורים השוטפים.
מידע נוסף על כלים לפרסונליזציה של קמפיינים תמצאו כאן.
שם השולח
מכירים את זה שבראש המייל שלכם כתוב ששם השולח היא הכתובת שלכם, אבל אחריה מופיעות המילים "נשלח דרך.." עם כתובת ממש ארוכה ובלתי מוכרת? רצוי מאוד, לטובת דירוג השולח שלכם, שתיפטרו מהעניין הזה. אנחנו נסייע לכם לשלוח באופן מקצועי שייראה כך שהמייל יצא ממש מכם ולא דרך שום גורם אחר. גם הנמענים המקצועיים בעלי עין חדה ישימו לב להבדל ויתרשמו לטובה.
ועוד בנושא ניראות מקצועית של הדיוור שלכם:
במאמר על השפעת התוכן על עבירות המייל שלכם, הדגשנו עד כמה חשוב העיצוב הוויזואלי של המייל - ושחשיבות זו רק תגדל בעתיד. לטובת עבירות, כשאתם בונים את המייל שלכם, חשוב שייראה ממותג ומקצועי. המיתוג - כולל הלוגו - צריך להיות בולט וברור. דבר זה תלוי בין השאר בקוד שמייצרת המערכת של ספק הדיוור. חשוב גם שהקוד HTML שמכתיב את העיצוב של המייל שלכם יהיה מפושט ככל האפשר.
לא רק העיצוב משפיע על העבירות, גם המלל: באמצעות טסטים וניתוח דוחות שליחה, נוכל לבצע עבורכם אופטימיזציה של תוכן, בדגש על שם השולח ושורת הנושא. ניסוח שורת הנושא היא בעיני משווקים מסוימים אמנות - בעינינו זה מדע.
תוכלו למצוא ברשת עצות רבות לניסוח שורת הנושא, כמו: לכלול את שם הנמען, לכלול את שמו האישי של השולח ושם החברה, לא לכלול מילים "ספאמיות" כמו "חינם", לא לכלול סימני קריאה ושאלה… אבל מבחינת עבירות מיילים, אין לכך השפעה ודאית. יש לבדוק ולנסות גרסאות שונות תוך מדידה וניתוח תוצאות.
ומה לגבי רספונסיביות?
עד 50% מהנמענים שלכם יפתחו את המייל במכשיר נייד. העיצוב שלו חייב להיות רספונסיבי = מותאם לצפייה מיטבית במכשירים ניידים. במערכת פבליקייטורס תראו תצוגה מקדימה של המייל שלכם על מכשירים ניידים ותוכלו לבצע שינויים בהתאם.
לסיכום, לאיכות השרת השולח ההשפעה הגדולה ביותר על העבירות - היכולת שלכם להגיע לאינבוקס של כל נמען. שירות דיוור איכותי מיישם טכניקות רבות תוך טיפול צמוד בכל בעיה, ופועל באופן יזום ומדי יום לטובת שיפור מתמיד של העבירות והפתיחה של קמפיינים.
אתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ לגבי שיפור עבירות הדיוורים שלכם.