מועדון לקוחות
פורסם ע"י מרינה טימופייב
נובמבר 13, 2018
במאמר זה דיברנו על כך שאימייל מרקטינג יוצר שיחה ומערכת יחסים עם הלקוחות הקיימים שלכם ובכך מביאים לכם לקוחות פוטנציאליים.
אחת הדרכים לשמר את הלקוחות שלכם היא ליצור "מועדון לקוחות".
בדרך כלל "מועדון לקוחות" זוהי תוכנית המציעה לקהל לקוחות מסוים מתוך הלקוחות הקיימים של העסק הטבות (קופונים, מוצרים חינם, הטבות בבתי עסק אחרים ועוד) בתמורה לנאמנות מצד הלקוח לעסק (הבאה לידי ביטוי ברכישה). מועדון לקוחות יעודד את הלקוחות שלכם לחזור ולרכוש שוב אצלכם.
מועדון לקוחות יוצר אצל הלקוח תחושת השתייכות למעגל חברתי המתעניין באותו נושא. התקשורת הכי טובה עם "מועדון הלקוחות" היא ע"י אימייל מרקטינג.
יצירת שיחה עם "מועדון הלקוחות" באימייל מרקטינג צריכה להתחיל מהמטרה שאתה מציב לעצמך – מה אתה רוצה ממועדון הלקוחות שלך? פרסום לעסק שלך הכולל מכירות, סיפוק תכנים מעניינים, בניית קבוצה סגורה שתוכל לנהל איתם מערכת יחסים?.
אנו ממליצים לתקשר עם "מועדון הלקוחות" ע"י יצירת תוכן לניוזלטר אחת לשבוע הנשלח באותו יום ובאותה שעה כך תעשה סדר וקביעות. בנוסף, תיצור תחושה של השתייכות והתעניינות מצד הלקוחות שלך לתכנים הנשלחים אליהם. בכדי לדעת מהו התזמון הנכון עבורך תנסה לשלוח בשעות שונות ובימים שונים. וברגע שתהייה לך את התשובה מהו היום והשעה הנכונה לשלוח תוודא שאתה מגיע לאינבוקס.
למה חשוב להגיע לאינבוקס? הדבר האחרון שאנו רוצים זה להיכנס לספאם אצל הנמען מכיוון ששם המייל כבר אבוד וסביר להניח שלא יפתח לעולם. להגיע לאינבוקס של הנמען זה הכרחי, אבל ההשפעה האמיתית של אימייל היא כאשר מגיעים ללב שלו לבנות מערכת יחסים עם הנמענים שלכם, להפתיע אותם, לרגש אותם ולדבר איתם אישית זוהי המטרה העיקרית כאשר מדובר באימייל שמגיע ישירות לנמען.
ניהול מועדון לקוחות ובכלל הפצה למועדון הלקוחות הנו כלי שיווקי יעיל ובעל ההמרה המהירה ביותר. מכאן ניתן לקחת את זה לשני צדדים, הצד האחד שדוחף בכל זמן אפשרי מבצעים עסק כזה צריך לצאת מנקודת הנחה שהוא מסתכן בביטול חברויות ואילו מצד שני יכול לקבל המרות גבוהות ומהירות. הצד השני יכול לתת מידע חיוני שיינתן כערך מוסף ללקוח וייטמע בראשו של הלקוח רושם חיובי וברגע שיהיה לו צורך בשירותים או במוצרים של העסק הוא יפנה אליו.