הכל תלוי ברשימת דיוור איכותית
פורסם ע"י פבליקייטורס
ינואר 01, 2000
הכל תלוי ברשימת דיוור איכותית
תחילתו של חוק הספאם בדצמבר 2008, הקובע כי שליחת מסרים פרסומיים באמצעות המייל תתבצע רק לנמען שנתן הסכמתו המפורשת לקבלת דיוור וכן שתינתן לו האפשרות להסיר עצמו מהרשימה בכל עת שיחפוץ, החלה בעצם עידן חדש של התייחסות לרשימות הדיוור.
טרם כניסת החוק לתוקפו רוב החברות והעסקים השונים בשוק העדיפו לתת משקל יחסי גבוה יותר לכמות הנמענים אליהם נשלחו הודעות דיוור, על פני איכות הרשימות שלהם. עם כניסת החוק לתוקפו חוו מרבית העסקים ירידה משמעותית בכמות הנמענים ברשימות הדיוור שלהם הן מפני שחלקם כלל לא נתנו אישור בעבר להיכלל ברשימת הדיוור של העסק והן בשל העובדה שבחרו להסיר עצמן מרשימת התפוצה לאחר ש"התעללו" בהם בעבר עם מסרים בלתי רלוונטיים עבורם.
כך יצא שמבלי ואולי עם להתכוון, חוק הספאם מועיל בעצם לקידום שיווק ממוקד - פרסונאלי, אולם מחייב את העסקים להיערך לכך בכמה מישורים. לפניך מספר כללים בסיסיים:
ראשית, על העסק להגדיר מי קהל היעד אליו הוא עומד לפנות באמצעות דיוור אלקטרוני.
שנית, יש להגדיר אילו נתונים חשובים לך אודות הנמען וזאת כדי שיתאפשר לך לבצע חיתוכים/פילוחים שונים של רשימת הדיוור לקבוצות ותתי קבוצות. לדוג': שם, גיל, מין, עיסוק, ת. לידה, תחומי עניין וכו' על מנת לשלוח לכל אחד מסר שונה המתאים לנתוניו השונים ולתחומי העניין שלו.
שלישית, עליך לנתח מה הן נקודות המפגש של העסק שלך עם נמענים/לקוחות פוטנציאלים ובנקודות אלו להציב כלים מתאימים להנעה להצטרפות לרשימת הדיוור ולאיסוף האינפורמציה הרלוונטית. לדוגמא: טופס הרשמה באתר האינטרנט שלך, דפי נחיתה, באנרים ו/או במפגש פיזי עם הלקוח כחלק מתהליך הטיפול בפנייתו וכו'.
רביעית, שימור נמענים קיימים – הינם נכס לעסק שלך. שימורם כרוך בפניה אישית ומתן יחס אישי אליהם, שליחת מסרים רלוונטיים בתזמון נכון של מסרים פרסומיים ההולמים את נתוניהם האישיים ותחומי העניין שבחרו.
רשימת דיוור איכותית היא כזו המייצרת פעילות לעסק שלך, מגבירה את התנועה באתר האינטרנט שלך, שאחוז השליחות השגויות בה נמוך, אחוז הנמענים הבוחרים להסיר עצמם מן הרשימה נמוך ולעומת זאת אחוזי הקלקה ופתיחה גבוהים, הצטרפות נמענים חדשים, העברת ההודעה לחבר כל אלו פרמטרים שבשכלולם ניתן לקבל תמונת מבט אמיתית אודות טיב רשימת הדיוור שברשותך ומסקנות לפעולות הנדרשות להמשך טיובה.