איך להגדיל את רשימת התפוצה שלכם: 10 מקורות לאיסוף לידים
פורסם ע"י פבליקייטורס
נובמבר 21, 2014
מאחורי כל כתובת מייל ברשימה שלכם נמצא עולם ומלואו, גבר או אישה, עם צרכים, העדפות, ותקציבים שונים. הטכנולוגיה השיווקית העדכנית יכולה להביא אתכם למקום של היכרות עם הפרטים האלה, והתאמה פרטנית של מסרים שיווקים והצעות ללקוחות. בשביל שכל זה יקרה, צריך לייצר בסיס נתונים - דאטהבייס.
כמות, וגם איכות: איך לאסוף דאטה
כמעט כל אינטראקציה עסקית ושיווקית היום היא דיגיטלית. גם מי שקנה פיזית בחנות, פרטיו האישיים ופרטי רכישתו נמצאים בידיכם.
דאטה זורמת אליכם מערוצים שונים וכדאי לאסוף אותה למקום אחד באופן שיטתי. הצרכנים של היום מודעים לטכנולוגיה הקיימת ומצפים לקבל מסרים אישיים שמותאמים לצרכים הספציפיים - למשל אמהות לאחר לידה, או יזמים. התאמה לצרכים והעדפות היא חיונית להגדלת המכירות ושימור הלקוחות שלכם.
מהיכן מגיעה דאטה?
מכל נקודות המגע והממשקים עם הלקוח:
- אתר האינטרנט שלכם: טופס יצירת קשר, טופס רכישה
- שירות לקוחות: הקפידו לאסוף את הדאטה מכל ממשקי שירות הלקוחות שלכם, כולל בטלפון
- הבלוג שלכם: מי שהשאירו תגובות ומילאו שאלונים וסקרים
- פוסט אורח: טופס רישום בסופו של פוסט אורח שפרסמתם בבלוג או מגזין מארח
- שיתופי פעולה שיווקיים: תוכלו לבקש משותף אסטרטגי לכלול מסר שלכם וטופס איסוף בדיוור או באתר שלו
- מדיה חברתית: בפייסבוק ורשתות אחרות ניתן לייצר לשונית עם אפליקציה של רישום מייל
- קמפיין ראשוני הקורא לרישום: רצוי במסגרת תחרות או תמורת תמריץ (עוד על תמריצים - בטיפ שבתחתית הכתבה)
- בחנות: בקופה או אצל נציגי מכירות
- באירועים: למשל תערוכות או הופעות, אם יש לכם נציג או מערכת ממוחשבת לאיסוף שניתן להעמיד לטובת מתעניינים
- קמפיין PPC של גוגל אדס
במאמרים מקצועיים ברחבי הרשת בוודאי נתקלתם במושגים הבאים, המשמעותיים להבנת איסוף דאטה:
Volume – זהו נפח הנתונים כתוצאה מ“עקבות" שנשארות בכל אינטראקציה דיגיטלית
Velocity – מהירות הזרימה של הדאטה לארגון וכתוצאה מהצורך להגיב בזמן אמת דרך ריבוי ערוצים - מהירות הדאטה שיוצאת מן הארגון (Real Time / Near real time)
Variety – סוגים שונים של דאטה שמגיעה במבנה שונה ממקורות שונים: דוגמת סלולר, רשתות חברתיות, אתר אינטרנט, מערכות דיוור ועוד.
פוטנציאל מינוף המידע הוא עצום, אך נדרשת פעילות ממוכנת וחכמה לפענוח נתונים אלה.
טכנולוגיה המאפשרת התייחסות אישית לאדם שמאחורי הכתובת - Predictive Email Marketing
בטווח הרחוק תוכלו להגיע למצב שבו כל לקוח ולקוח פוטנציאלי יקבל לתיבה שלו בדיוק את התוכן וההצעות הרלוונטיים לו, כולל גרפיקה שונה - על סמך פעילות העבר, המידע שאספתם, וניתוח הנתונים במערכת. תוכלו לקרוא במאמר זה מה שכדאי לדעת על מהלכי שיווק פרסונלי.
באמצעות בניית מערכת של טריגרים ואוטומציה של שליחת מיילים תוכלו להוציא את המירב מהדאטה שלכם, ולקיים מעקב ושדרוג תמידי של הפנייה השיווקית שלכם.
צעד ראשון לפרסונליזציה: סיווג לקבוצות
דרך ביניים שכל משווק ובעל עסק יכול להתחיל ליישם באמצעים הפשוטים ביותר, היא צביעת קהלים. מתוך דוחות השליחה של הקמפיינים הקודמים שלכם ניתן לבצע סיווג (=פילוח) של כתובות מייל אל תוך קבוצות (= סגמנטים). הסיווג הבסיסי ביותר הוא לפי רמת הקשר והמעורבות של הנמען עם המיילים שלכם ועם האתר שלכם. לפי רמת המעורבות (Engagement) הוא יסווג לתוך 'קבוצה התנהגותית' - למשל - נלהבים, לקוחות חדשים, מתעניינים שאינם רוכשים, וכד'. באמצעות סיווג בסיסי זה תוכלו להשקיע יותר משאבים ומאמצים בלקוחות הטובים והאוהדים האמיתיים שלכם, בין אם בקמפיינים שוטפים ובין אם בקמפיינים עונתיים לרגל אירועים וחגים. כדוגמה נגדית, אפשר למשל להתמקד בלקוחות "ישנוניים" ולשלוח מסרים שיעודדו ויהפכו אותם להיות לקוחות קבועים או נאמנים יותר.
את הדאטה תוכלו לנתח לכדי תובנות שיווקיות אופרטיביות, שאמורות להניע את האנשים אליהם אתם פונים לפעולה הרצויה. עם דאטה איכותית תוכלו להשיג:
- מקסום פוטנציאל קנייה של לקוחות קצה באמצעות Up Sales ו- Cross Sales
- הגברת נאמנות לקוחות
- זיהוי לקוחות מניבים
- חיזוי ROI על כל קמפיין שיווקי, ושיפור משמעותי במחזור מכירות
- חיזוי ערך לקוח, וחיזוי כמויות מול ספקים, חיזוי נוטשים, חיזוי Cherry Pickers (=לקוחות בלתי נאמנים שרוכשים רק במחיר הנמוך)
- זיהוי נקודות המגע והממשקים המשמעותיים ביותר עם הלקוחות (לדוגמא Call Center, אתר אינטרנט)
טיפ! תנו תמריצים ותחושת ביטחון שיבטיחו לכם גישה טובה יותר ללקוח. תוכלו בקלות לייצר תמריצים ולא פחות חשוב מזה, תחושת ביטחון אצל האנשים שמוסרים לכם מידע על עצמם.
- תמריצים יכולים להיות "רכים", כמו הבטחה לקבלת טיפים והדרכות, או סקופים לפני כולם, או "תמריצים קשים", למשל קופון הנחה לרכישה תמורת רישום פרטים.
- תנו שליטה בתדירות: אנשים רבים אוהבים לשלוט בתדירות שבה תפנו אליהם. אתם יכולים לשלוח סקר במייל או פשוט להוסיפו לטופס ההרשמה - שאלון שמברר העדפה: האם ישמחו לקבל מכם מייל פעם ביום? או אולי רק פעם בשבוע? גם אם אתם משאירים את ההחלטה בידיכם, אתם יכולים לספק את התשובה מראש בעצמכם ולהתחייב לתדירות שבועית, למשל.
- הבטיחו לנרשמים שפרטיהם יישמרו אצלכם (רצוי על שרת מאובטח) ולא יועברו הלאה לגורם נוסף כלשהו
- שימו לב שבאיסוף דאטה אתם צריכים להיות בטוחים ומבטיחים שאתם לא עוברים על חוק הספאם.
כדאי להשקיע באיסוף הדאטה כבר כעת, כאסטרטגיה, גם אם אינכם מתכוונים לעשות בה שימוש בקרוב.
לרשותכם ב-Publicators מנגנוני איסוף דאטה בדומה למיני-CRM. חשוב היה לנו לאפשר איסוף מידע מגוון על מנת שתוכלו ליצור פרופילי לקוח מדוייקים ורלוונטים. נשמח לסייע לכם בייזום פעולות להשלמת המידע החסר.