איך לשלב אימייל מרקטינג ורשתות חברתיות כדי להשיג עוד לקוחות
פורסם ע"י פבליקייטורס
אפריל 08, 2019
אסטרטגיית שיווק רחבה כוללת מספר ערוצים שיוקיים, ביניהם אתרים, רשתות חברתיות, אימייל, אפליקציות ועוד. כדי להגיע ליעדים שלכם יש לבנות גשרים בין הערוצים השיווקיים האלו, כלומר, הם צריכים לעבוד יחד כדי למקסם את התוצאות של כל אחד מהערוצים. לכל אחד מהערוצים יתרונות וחסרונות, לכן בעבודה משותפת בין הפלטפורמות תוכלו למנף את המאמצים שלכם ולהמריא בתוצאות.
שני ערוצים שחייבים לעבוד יד ביד הם האימייל מרקטינג והרשתות החברתיות. קמפיינים באימייל יוצרים ושומרים על מערכות יחסים עם המשתמשים שלכם, תוך פרסנוליזציה המבוססת על דוחות התנהגות. מרבית האנשים מעדיפים לבצע רכישה בעקבות פרסומים באימייל. לכן, זוהי פלטפורמה יעילה להמרת המנויים ללקוחות משלמים ולשמירה על הלקוחות הקיימים.
לעומת זאת, הרשתות החברתיות שונות בתכלית מפני שהן יעילות יותר בבניית היכרות ונאמנות עם המותג, בניית קהילה סביב המותג, יצירת טראפיק לאתר והעלאת הזדמנויות ההמרה.
שילוב בין הפלטפורומות האלו הוא הכרחי, ובמאמר זה נסביר מדוע ואיך ניתן לשלב ביניהן בצורה אפקטיבית.
מדוע חובה לשלב בין האימייל מרקטינג לרשתות החברתיות?
מרבית האנשים מבססים את ההחלטה שלהם לבצע רכישה ברשת לאחר שאספו מידע ממספר פלטפורמות, לכן חשוב להשקיע מאמצים ולפתח מספר ערוצים שמדברים בשפה אחידה וידידותית. הדגש העיקרי של האימייל מרקטינג הוא לעודד את המשתמשים לפתוח את המייל וליצור הנעה לפעולה, בעוד שהדגש העיקרי ברשתות החברתיות הוא ליצור מעורבות (Engagement). זו בדיוק הסיבה שהפלטפורומות האלו משלימות זו את זו. באסטרטגייה שיווקית הוליסטית תוכלו להשתמש בכל ערוץ כדי לבנות את הערוץ השני, להשלים את כל המידע למשתמש וליצור אחידות בין המסרים השיווקיים.
איך לשלב בין הפלטפורמות ביעילות?
השתמשו בכל אחד מהערוצים כדי לפתח את הערוץ השני, על ידי עידוד המנויים שלכם לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות, ועידוד האוהדים שלכם להצטרף לרשימת התפוצה שלכם באימייל. אלו השיטות היעילות ביותר:
• שלבו בניוזלטרים שלכם קישורים לכל הפרופילים החברתיים שלכם, כך לא תפספסו הזדמנות להרוויח עוד עוקבים. כמו כן, עודדו אותם לשתף את התכנים האלו, כך תגדילו את הסיכויים שהתוכן שלכם יהפוך לויראלי.
• פרסמו פוסטים אורגניים ומודעות ממומנות ברשתות החברתיות על מנת ליצור מגנט לידים. ככל שהחשיפה שלכם תגדל, כך תגדל רשימת המנויים שלכם (במידה והמגנט שלכם איכותי).
• הציעו הנחות ייעודיות לכל ערוץ. כך למשל, בניוזלטר הבא שלכם הציעו למנויים הטבה אם הם יעקבו אחריכם ברשתות החברתיות.
• השתמשו במודעות ממומנות ברשתות החברתיות הממוקדות למנויי האימייל שלכם, כדי להפנות אותם לדפי מוצר ספציפיים באתר שלכם.
• הריצו מודעות ריטרגטינג (Retargeting) בפייסבוק ובטוויטר עבור משתמשים שהקליקו על האימיילים שלכם.
לאילו תוצאות ניתן לצפות?
בניית קשר איכותי בין אימייל מרקטינג ורשתות חברתיות אמנם מצריכה מאמץ, אך גישה הוליסטית לאסטרטגיית השיווק שלכם תגדיל משמעותית את התוצאות והיא שווה את ההשקעה. כך תוכלו לייצר יותר לידים איכותיים וממוקדים ובעזרתם להשיג יותר לקוחות. זכרו כי מותגים חזקים יוצרים חוויה חיובית אצל המשתמשים שלהם, מפני שכל הערוצים שלהם עובדים יחד. כאשר הלקוחות שלכם פוגשים אתכם במספר פלטפורמות הם לומדים לסמוך על המותג שלכם, להכיר אותו טוב יותר, ובכך גדלים סיכויי ההמרה שלכם.