לאן הולכים לאיבוד 10% מהמיילים?
פורסם ע"י פבליקייטורס
מרץ 02, 2014
אם אתה שולח קמפיינים פרסומיים מזה זמן רב, בוודאי למדת על נושא הספאם. עפ"י הנתונים של חברת ReturnPath, יש לצפות ש-10-20% מהמיילים שלך "ילכו לאיבוד", בעיקר בשל מסנני הדואר. משווקים רבים ששולחים קמפיינים ללקוחות אשר ביקשו לקבל מהם חומרים פרסומיים מסוננים ע"י ספקיות הדואר השונות והקמפיינים שלהם מגיעים לדואר הזבל כל הזמן. למרבה הצער, אין שיטה של "זבנג וגמרנו" להימנע מכך, אבל כדאי להבין איך מסנני הדואר עובדים וכיצד ניתן להימנע מטעויות נפוצות ובכך להקטין את הסיכוי לגמור בתיבת דואר הזבל.
כיצד מסנני דואר הזבל עובדים
מסנני דואר מסתכלים על רשימה ארוכה של קריטריונים לפיהם הם מחליטים אם הדיוור שלך הוא זבל/ספאם. הם עשויים לחפש ביטויים כגון "לחץ כאן!" או "בחינם! קנה עכשיו!". הם מקצים נקודות בכל פעם שהם רואים את אחד מהביטויים האלה. קריטריונים מסויימים יקבלו יותר נקודות מאשר קריטריונים אחרים. הנה מדגם של קריטריונים כאלה:
- תכנים בנושאי כספים (193 נקודות)
- תכנים בנושאי משכנתא (297 נקודות)
- תכנים המכילים "עניין דחוף" (288 נקודות)
- אחריות/הבטחה להחזרת כספים (2,051 נקודות)
אם "הציון" הכולל של הקמפיין עולה על סף מסוים, הוא ייחשב כספאם. אתה בטח חושב, "מהו הסף שאסור לי לעבור?" לצערנו לא ניתן לדעת, שכן ציון הסף שונה עבור כל שרת.
באשר לרשימת הקריטריונים הנחשבים כ"ספאם", הם כל הזמן מתעדכנים, כיוון שמסנני דואר זבל לומדים מה נחשב "זבל" בכל פעם שמישהו לוחץ על כפתור הספאם בתוכנת הדואר האלקטרוני שלו.
הימנעו מטעויות נפוצות
אלה הן הטעויות הנפוצות ביותר שמשווקים עושים, אשר גורמים לקמפיינים להגיע לדואר הזבל/תיקיית הספאם:
שימוש בביטויים כמו "לחץ כאן!" או "הזדמנות של פעם בחיים!"
סימני קריאה מרובים !!!!!!!!!!!! שימוש באותיות רישיות (CAPS באנגלית), במיוחד בשורת הנושא
צביעת גופנים באדום או ירוק
קידוד HTML מרושל, בדרך כלל מהמרה או העתקת קובץ Word ל-HTML
יצירת דיוור HTML המכיל תמונה אחת גדולה, עם מעט מאוד טקסט או ללא טקסט בכלל (מאחר שמסנני דואר הזבל לא יכולים לקרוא תמונות, הם מניחים שאתה מפיץ דואר זבל שמנסה להערים עליהם)
שימוש במילה "Test" בשורת הנושא
שליחת בדיקה למספר נמענים בתוך אותה החברה (לעיתים ה-fire wall של החברה מניח שזו התקפת דואר זבל)
בניית קמפיין HTML ב-Word וייצוא הקוד ל-HTML (זהו קוד מרושל, ומסנני דואר זבל לא אוהבים את זה)
שמרו על רשימות נקיות
נקה את הרשימות שלך מכתובות אי-מייל שגויות. ככל שהרשימה שלך נקיה יותר, כך יש לך סיכוי גבוה יותר שהקמפיין שלך יגיע ליעדו.
בחנו את הקמפיינים שלכם
טסטינג היא הדרך היחידה לדעת אם הקמפיין שלך יגיע לתיבת הדואר הנכנס או לא. לא מספיק לעקוב רק אחר שיעורי הפתיחה. אם הקמפיין לא נפתח, אולי זה בגלל שפשוט לא הגיע לנמען. רק ניטור נכון של הקמפיין יכול להגיד לך מה המצב באמת.
הדרך היעילה להבין את התמונה המלאה של מה שקורה היא ליצור חשבונות דוא"ל בכל אחד מספקי האינטרנט (לדוגמא: Gmail, Hotmail, Yahoo וכו'). אם תשלח את הקמפיין לחשבונות דוא"ל אלה והוא לא יגיע לתיבת הדואר הנכנס, תדע שיש לך בעיה.
נשמח לעזור לך לשפר את ביצועי העבירות ולהגדיל את שיעורי פתיחת הקמפיינים.