6 התבלינים הסודיים של אימייל מרקטינג
פורסם ע"י אור ברנשטיין
ינואר 11, 2017
אספנו עבורכם נקודות מפגש יוצאות דופן עם גולשים, שעם קצת מחשבה יצירתית, יכולות להפוך לתחילתה של מערכת יחסים נפלאה. קבלו אותן:
1. מיציתם?
יש תהליכים שאנחנו נוטים לסגור מהר מידי מבלי למצות את הפוטנציאל שלהם... יש את הרגע הזה של "אני עומד ללחוץ על ה-X של החלונית בדפדפן" משווקים כבר הבינו את הפוטנציאל של הרגע הזה ויודעים להקפיץ לנו פופ-אפ עם הצעה שווה או לפחות הרשמה לניוזלטר.
אבל בואו ניקח דוגמא קלאסית נוספת ולא ממומשת: עמוד תודה. נרשמתי באתר של קסטרו לקבל מהם דיוור:
באופן טבעי אני מועברת לדף "תודה". אבל תראו לאיזה מקום חכם קסטרו לקחו את דף התודה שלהם:
לקוח קסטרו שכבר השאיר את כתובת האימייל שלו, יהיה בשל יותר להשאיר פרטים נוספים בשלב הזה. אפשר תמיד להוסיף תמריץ להשארת הפרטים הנוספים כמו מתנה, אחוז הנחה לרכישה הבאה, או אפילו הסבר: "העדפותיכם יעזרו לנו לשלוח לכם את התכנים וההצעות המתאימים ביותר עבורכם".
זוהי נקודת מפגש-לקוח קלאסית ויעילה מאין כמוה לאיסוף פרטים. כל הפרטים נשמרים מיידית במערכת הדיוור, בחלוקה לסגמנטים ותחומי עניין, נשאר רק להתאים תוכן לכל העדפה. אתם יכולים למנף את הדיוור שלכם, על ידי איסוף חכם של הנתונים, תוכלו לשלוח לכל לקוח רק את ההצעות הרלוונטיות עבורו וכך לייצר כדאיות וענין.
2. תתייחסו
אז גולש נרשם לקבל מכם ניוזלטרים. מה עכשיו?
קודם כל - אימייל תודה אוטומטי. חשוב חשוב לברך כל לקוח חדש ב"ברוכים הבאים" חמים ו"שמחים שהצטרפת, לא תתחרט!" יחס חם תמיד משאיר רושם טוב וזו גם הזדמנות טובה לתת הצעות נוספות עבורו, מוצרים שלכם, תכנים, סרטון תדמית, סקר ועוד. לעיתים קורה, שעובר זמן מרגע שהגולש נרשם באתר עד שהוא יפתח את מייל התודה ששלחתם, לכן כדאי להזכיר לו למה הוא נרשם ומה ייצא לו מזה. כמה מילים בסגנון "נשלח לך מידי פעם/שבוע/חודש/ הצעות מיוחדות שאנחנו שומרים רק למנויים" או "החדשות הכי חמות מהבלוג שלי - אצלכם במייל".
עבור נותני שירות, יחס נכון לכל לקוח הוא קריטי. כל לקוח שלכם רוצה להרגיש תמיד שמטפלים בו והוא בידיים טובות. אחרי הכל, הוא השאיר פרטים בטופס יצירת קשר.
בנוסף, ניתן גם להפנות ישירות מהמייל להמשך פעילות כמו המשך קריאה של חומרים רלוונטים, חזרה לאתר לביצוע פעולה מסויימת, הפנייה לרשתות חברתיות וכן הלאה.
3. הקדמתם?
חוויית משתמש טובה היא כזאת שמסבירה לגולש בכל שלב נתון היכן הוא נמצא ואילו פעולות הוא יכול לבצע. חוויית משתמש מעולה, חוזה לפחות צעד אחד שלו מראש, מה הוא ירצה לדעת, לעשות, איזה מידע הוא יצטרך בשלב הבא.
דוגמא קלאסית אפשר למצוא בעולם הכנסים:
אישור הרשמה לכנס הוא כבר מזמן לא רק אימייל טקסטואלי שאומר "הזמנתך התקבלה בהצלחה". הדוגמא הזאת מבית Eventbrite, ממחישה מחשבה לפרטי פרטים של כל מה שנרשם לכנס צריך באימייל אחד: לינק להזמנה, אפשרות לפורמט מודפס של ההזמנה, סיכום חשבונאי בפורמט כתוב וגם כקובץ, פרטי הגעה לאירוע - כל המידע שאתה צריך ובכל הפורמטים האפשריים הרלוונטים. חוויית משתמש במיטבה. אמצו אותה.
4. תבחנו
יש לכם טופס לאיסוף לידים באתר ואתם יודעים ששינוי של צבע כפתור, טקסט, הוספת או הורדת שדה, אפילו כמה מילים - יכולים לשנות את אחוז ההמרה במאות אחוזים. למה לנחש אם אפשר למדוד? אנחנו ממליצים בחום לעשות A/B טסטינג לכל דבר: מניוזלטרים ועמודי נחיתה ועד אחרון הטפסים באתר שלכם. הנה קצת השראה: 18 עצות חשובות לדיוור שנלמדו מבחינות A/B.
5. אפשר להתחרט
כשגולש לוחץ על "הסרה" מרשימת התפוצה שלכם, נהוג היום לעשות אחד משניים:
- לשאול "למה?"
אחוז גבוה של הגולשים מספקים את הסיבה להסרה מרשימת התפוצה שלכם. חשוב לעקוב אחרי המשובים ולהשתפר היכן שאפשר. - לתת אופציות אחרות במקום הסרה טוטאלית.
הסיבה העיקרית להסרה היא כמובן: אתם שולחים יותר מידי אימיילים. יתכן שנמען מעוניין להיות איתכם בקשר רק לא כל כך אינטנסיבי. תנו לו אופציה לבחור את תדירות קבלת האימיילים מכם ובמידת הרלוונטיות - גם את הנושאים עליהם הוא מעוניין לקבל מידע.
סיבה אחרת יכולה להיות חוסר רלוונטיות בנקודת זמן מסויימת - נרשמתי, לדוגמא, באתר שעוסק בעיצוב הבית, לקבל עדכונים במייל, דוגמאות וטיפים על עיצוב. זה היה בזמן שבו שיפצתי את הבית שלי. כשסיימתי את השיפוץ, הניוזלטרים כבר לא היו רלוונטים עבורי יותר. מה אפשר לעשות עם גולש שמבקש הסרה בתחום שאורח החיים שלו הוא לעיתים זמני? אפשר לנסח בעמוד ההסרה פניה חמודה בסגנון "נהנת מהניוזלטרים שלנו? תהיה חבר ותשתף! אם יש לך חבר שמשפץ עכשיו את ביתו, שלח לו הזמנה להרשם לקבלת ניוזלטרים מלאים בטיפים לעיצוב הבית".
הנה כתבה טובה של HubSpot בעניין: 7 סיבות למה אנשים מסירים את עצמם מרשימת התפוצה שלכם. כדאי ללמוד.
6. דברו מהלב
תסתכלו על הסגיר של האימייל של Booking.com, אחת מענקיות התיירות בעולם:
במקום unsubscribe המסורתי, הם מכנים את הלינק להסרה "ביטול המנוי" או "עדכון העדפות". את הטקסט המשמים עם התנאים וההגבלות המשפטיות הם מתחילים ב"חבילה זו של השראה לטיולים נשלחה באהבה ל…". איזו רמה של חוויית משתמש יכולה להיווצר רק באמצעות בחירת מילים. עצתנו אליכם היא - השקיעו בקריאייטיב ובקופירייטינג, צרו שפה למותג שלכם, נסו להיות אנושיים וחמים גם בניוזלטר, המילים שלכם מגבשות אצל הקוראים הרגשה ויחס למותג - דברו אליהם בלבביות.