השתמש ב"פרדיקטיב מרקטינג" בכדי לשפר את תוצאות השיווק באימייל
פורסם ע"י פבליקייטורס
ינואר 14, 2019
אימייל מרקטינג הוא כלי חשוב לכל עסק. ידעת ש-72% מהצרכנים מעדיפים לקבל פרסומות באימייל מאשר בחשבונות החברתיים שלהם? זו הסיבה שכל כך חשוב להשקיע באימייל מרקטינג איכותי ואפקטיבי המבוסס על נתונים.
אחת הטכניקות היעילות ביותר בשיווק היא הפרדיקטיב מרקטינג, הנסמכת על ניתוח התנהגות המשתמשים כדי לחזות את ההרגלים שלהם ואת הטרנדים העתידיים. כאשר היא מיושמת בדיוור באימייל, היא מאפשרת למקסם את תוצאות הקמפיין תוך שיפור אחוזי ההמרה וההקלקה. אף על פי שרבים תופסים ניתוח נתונים ועיסוק באנאלטיקס כמשימה מורכבת, שיטת הפרדיקטיב מרקטינג לא מצריכה כמות גדולה של נתונים או מומחיות כדי להפיק ממנה תועלת. למעשה, מספיק שתהיה ברשותך רשימת תפוצה כדי להתחיל לייעל את הקמפיינים הבאים שלך.
מהי טכניקת הפרדיקטיב מרקטינג?
כדי למקד את המאמצים והמשאבים השיווקיים שלך, חשוב לבחור באסטרטגיה הטובה ביותר שתאפשר לך למצוא את הקהל הנכון, לייעל את ההמרה, ובסופו של דבר, לייצר יותר הכנסה.
טכניקת הפרדיקטיב מרקטינג (Predictive Marketing), כפי שמשתמע משמה, נועדה לנבא דפוסי התנהגות וכן את סיכויי הצלחתן של שיטות שיווקיות. זאת על ידי ניתוח מערכי נתונים קיימים מהעבר וההווה על לקוחות כדי לקבוע הרגלי גלישה ורכישה, לזהות תוצאות ומגמות עתידיות. כך ניתן לחזות בצורה מבוססת אילו מאמצים צפויים להביא תוצאות חיוביות, ובכך לנקוט מראש באסטרטגיה הנכונה ביותר עבור העסק שלך.
בעזרת הנתונים תוכל לעקוב אחר התנהגויות של הלקוחות שלך, לנתח וללמוד על תחומי העניין שלהם, ולחזות מהם המוצרים שסביר שירכשו, על מנת שתוכל ליישם אסטרטגיות שיווקיות חכמות יותר שיסייעו להגדיל את המכירות של העסק שלך.
ככל כלי חיזוי, גם טכניקה זו היא אינה מדע מדויק, אך היא יכולה לשפר באופן משמעותי את מעורבות הגולשים ואחוזי ההמרה.
איך להשיג תוצאות טובות יותר באימייל מרקטינג בעזרת טכניקת הפרדיקטיב?
טכניקת הפרדיקטיב מרקטינג מוצלחת במיוחד כאשר מיישמים אותה על אמצעי שיווק ישיר, כגון אימיילים או הודעות טקסט. פרדיקטיב אימייל מרקטינג (Predictive Email Marketing) הוא המודל האפקטיבי ביותר על מנת להעלות את הערך של הניוזלטרים שלך. בעזרת הנתונים שתאסוף תוכל לנהל טוב יותר את התקשורת שלך מול הלקוחות ולבנות איתם מערכת יחסים העולה בקנה אחד עם ההתנהגות הצרכנית שלהם.
איך הפרדיקטיב מרקטינג יכולה לעזור לך בשיווק באימייל?
• המרת משתמשים חדשים ללקוחות: כאשר לקוחות חדשים נרשמים לרשימת התפוצה שלך, אתה בוודאי שולח להם מייל ייעודי המברך אותם על הרשמתם, אולי אף מבצע בדיקות B/A בכדי לקבוע אילו אימיילים מביאים יותר הקלקות והמרות. אך לא תצטרך להשקיע זמן בבדיקות עם הנתונים שתאסוף בטכניקת הפרדיקטיב מרקטינג. על ידי ניתוח דוחות התנהגות הגולשים בתגובה לאימייל הראשוני ששלחת להם, תוכל להבין טוב יותר אילו אינטראקציות מצליחות להמיר את הגולשים האלו ללקוחות משלמים. בהמשך, תוכל לדייק את המיילים שלך ולדעת איזה פורמט הוא האפקטיבי ביותר לכל אחת מקבוצות הלקוחות שלך. בדרך כלל, שימוש בטכניקה זו משפר את אחוזי ההמרה של לקוחות חדשים פי 2 עד 3.
• הגדלת המכירות: ככל שהמייל אישי ומותאם יותר למשתמש שמקבל אותו, כך גדלים הסיכויים שהוא יהיה מעורב בשירות שאתה מציע. פרדיקטיב מרקטינג היא המפתח ליצירת פרסונליזציה בדיוורים שלך. אם תבין את ההתנהגות של הלקוחות תוכל להציע להם מוצרים משלימים או להזכיר להם לרכוש מוצר שרכשו בעבר ובוודאי הם זקוקים לו שוב. היתרון הגדול טמון בכך שהכלים האנליטיים האלו אוספים מידע על המשתמשים בזמן אמת, כמו הרגלים, תחומי עניין והתנהגות. כך שהמידע עליו אתה מסתכל הוא תמיד המעודכן ביותר, והוא מותאם לכל שינוי בטרנדים של הלקוחות.
• שימור לקוחות: אל תחכה שהלקוחות שלך יפסיקו להיות פעילים בכדי לשלוח להם אימייל שיזכיר להם את השירותים שלך. בעזרת הנתונים תוכל להעריך את ערך החיים של הלקוחות, להבין את תדירות והרגלי הקנייה שלהם, ולעניין אותם בתוכן המותאם להם עוד לפני שהם נוטשים את רשימת התפוצה. בעזרת ניתוח הנתונים תוכל להבין מה התדירות שבה לקוחותיך הנאמנים מבצעים רכישה, וכך לשלוח אימיילים ממוקדים בדיוק בזמן הנכון כדי לעודד אותם לבצע את הרכישה הבאה.
אנחנו ממליצים ליישם את טכניקת הפרקדיקטיב מרקטינג בניוזלטרים הבאים שתשלח, כדי ליצור את הלידים הנכונים ולהמיר אותם ללקוחות משלמים.
איך הטכניקה הזו באה לידי ביטוי באי-קומרס?
בעולם האי-קומרס (eCommerce) לנתונים האלו יש חשיבות מכרעת בחלוקת הלקוחות שלך לקבוצות על סמך התנהגות (ולהציע להם מוצרים ואינטאקרציות בהתאם להבדלים בין הקבוצות), בהגדרת האיזורים באתר בהם הם גולשים ובהבנת דפוסי הרכישה שלהם. כך, למשל, תוכל לגלות כי לאחר רכישת מוצר מסויים, הלקוחות שלך נוטים לחזור לאתר בכדי לרכוש מוצר משלים לו הם זקוקים. אם תתפוס את ההזדמנות הזו, תוכל להציע להם את המוצר המשלים עוד במעמד הרכישה הראשונה.
לסיכום
הפרדיקטיב מרקטינג היא טכניקה הכרחית לשימור לקוחות וליצירת לקוחות חדשים. תוכל לרתום את כוחה של הטכניקה הזו כדי להגדיל את ההקלקות וההמרות בניוזלטרים שלך, על ידי ניתוח ההתנהגות של המשתמשים הקיימים והמשתמשים העתידיים.