פרסונאליזציה
אימייל אישי לכל לקוח
כל כך הרבה מידע נצבר על כל גולש במהלך שהותו באתר שלכם. דפים שהוא צפה בהם, זמן שהייה, מקורות הגעה, מקומות נטישה - בחנויות און-ליין כל מוצר שנצפה הוא פוטנציאל לרכישה. אך גם באתרי תוכן או אתרים המציעים שירות - כל גולש שהגיע לאתר הוא לקוח פוטנציאלי.
יחד עם זאת אנחנו יודעים שיש שלבים בבשלות של לקוח עד הרכישה עצמה ואף לאחר מכן. בכל אחד מהשלבים הללו הטוב ביותר הוא לשמר את הלקוח הפוטנציאלי (או הקיים), להעשיר אותו במידע שהוא מחפש ובמבצעים שיכולים לעזור לו "לסגור את העיסקה". בנקודות האלה לאימייל מרקטינג יש הרבה מה לתרום.
* חשוב לזכור: לא להספים! גם הצעות רלוונטיות צריך לשלוח במידה, לבחון את התגובתיות של הלקוחות ולהשתפר בהתאם. הרעיון הוא לשפר את הקשר עם הלקוח באימיילים רלוונטיים ובעלי ערך עבורו.
** לקריאה נוספת על טיפוח לידים
אז אחרי שהבנו את החשיבות והתועלת של אימיילים פרסונליים, נבין קצת את התהליך עצמו. אימייל פרסונאלי מופעל בנקודת זמן מסויימת במהלך מסע הלקוח, לאחר שביצע פעולה מסויימת. בואו ניקח כמה דוגמאות לכאלה טריגרים, פעולות של הגולש, שיכולות להפעיל אימייל פרסונאלי:
- יציאה מהעמוד
- נטישת עגלה
- נטישת חיפוש
- Wish list
- התנהגות שחוזרת על עצמה (דפים נצפים, מוצרים שהסתכלו עליהם כמה פעמים)
- אי-קומרס: חזר למלאי, מלאי גדול של מוצרים דומים
לכל סיטואציה כזאת ניתן וכדאי להכין אימייל תגובה שיגרום ללקוח לחשוב שוב, אולי בכל זאת הוא רוצה לקנות את המוצר או השירות שהוא התעניין בו. כשלקוחות מקבלים אימייל עם המוצרים שהם מתלבטים לגביהם בהנחה מיוחדת - אחוזי הסגירה של עסקאות נטושות עולים ב-30%!
או במונחים מקצועיים:retention, re-engage & cart recovery
מערכות predictive marketing מאוד ורסטיליות ומאפשרות כמובן להוסיף תכנים נוספים לכל אימייל אוטומטי כמו ״אולי תאהב גם…״ (המלצות), טרנדים, מוצרים חמים, מוצרים במלאי שרוצים לקדם ועוד. על אף היכולות המרהיבות, כדאי לשמור על תוכן מינימליסטי ורלוונטי ככל האפשר, ולא להעמיס על הקורא אייטמים רבים מידי שבסופו של דבר יסיטו את תשומת ליבו מהעיקר.
איך זה עובד?
החיבור למערכת ה-machine learning הוא פשוט כמו להטמיע קוד של גוגל אנליטיקס באתר. לא נדרשת התקנה או החלפה של האתר… קוד פשוט ש״מקשיב״ לכל התנועות של הגולשים באתר, מתעד אותן, שומר את המידע, מנתח ובשלבים מתקדמים אף חוזה (predict) את מה שהלקוח ירצה הלאה.
במקום שאנליסטים ואנשי שיווק ישבו עם כמויות של נתונים וינתחו איזה תוכן לתת לכל קבוצת נמענים, המנגנון של המעקב והניתוח בונה בזמן אמת את ההודעה הכי מתאימה עם ההצעות הכי רלוונטיות לכל לקוח ולקוח.
Personalize it
Hey John
You’ve gained 764 loyalty points to redeem on your next vacation Ohh.. and Happy Birthday!
Dear Chirsty
It's this time of the year again, how does Millan sounds?...
Mark!
Shrpen your teeth...Go back in time and meet the dinasours!!!
להרחבה בנושא וקביעת הדגמה - צרו עמנו קשר