סקרים
תתפלאו לשמוע, אבל קוראי ניוזלטרים אוהבים לענות על סקרים. אולי כי אנחנו ישראלים ויש לנו דעה לגבי כל נושא, או שאנחנו פשוט אוהבים לעזור :) כך או כך, לאורך השנים גילינו שסקר מהיר של שאלה אחת בניוזלטר, מקבל אחוזי היענות יפים.
כדי לגרום לנמענים לענות על סקר שביעות רצון, למשל, מומלץ להעניק מתנה כלשהי לממלאי הסקר. אלא אם אתם מותג חברתי, אידאולוגי או כזה שאנשים מרגישים קשורים אליו רגשית ואז הנמענים שלכם בד"כ בשמחה ישתפו פעולה עם הסקר שלכם מאחר ובאמת חשוב להם לעזור לכם להשתפר, הם מרגישים חלק מהמותג. תראו דוגמא מקסימה של טרוולאור:
טכנית | איך עושים את זה?
ספקיות האימיילים (ג'ימייל, וואלה, נטוויז'ן, יאהו…) לא מאפשרות להטמיע סקר בתוך האימייל עצמו. הן חוסמות את התצוגה של אלמנטים כמו:
או פשוט מעלימות את כפתור ה"שלח".
לכן, אנו מממשים סקר בדף נחיתה. שם ניתן לתכנת כל סוג של שדה, לעצב אותו כרצונכם, לשתול קוד שבודק את תקינות המידע וכן הלאה. אל דף הנחיתה מגיעים ע"י הקלקה על קישור או כפתור בניוזלטר עצמו.
התהליך
עוד לפני בניית הסקר, אנו ממליצים לברר אילו צרכים הסקר אמור לשרת, אילו תובנות עסקיות תרצו שהוא יתרום לארגון שלכם? לאחר מכן כתבו את השאלות של הסקר עצמו. חשוב לכתוב במדוייק את הניסוח, מובן שניתן לשנות את הטקסט גם במהלך בניית הסקר, אך כדאי למנוע עבודה מיותרת. ציינו את האופציות שניתן לבחור עבור תשובות מסוג "בחירה מרובה", נסחו את התגיות של כל שדה וציינו האם יש שאלות מותנות, לדוגמא: שאלה 4 תוצג רק למי שענה בחיוב על שאלה 3".
בשלב הבא, אתם יוצרים את הסקר שניסחתם בתוך המערכת, או מעבירים אלינו את התוכן ואנו מסייעים בהטמעה במנגנון הסקרים.
מערכת הסקרים שלנו פותחה עבור ארגונים גדולים שהשתמשו במעצבים ואנשי פיתוח על מנת לעצב ולתכנת את העמוד שמכיל את הטופס. או כאלה שהעדיפו שאנו נטפל עבורם בכל התהליך, כולל עיצוב ייחודי ותכנות התפור במיוחד עבור דף הנחיתה המכיל את הסקר. לכן, מערכת הסקרים היא לא בעלת ממשק משתמש של Drag & Drop עם שדות מעוצבים מוכנים. לכן, השלב הבא בתהליך הוא להעביר את הסקר לעיצוב ורק אחר כך יוטמע העיצוב על גבי ה-HTML הגנרי. מצד שני, עורך התוכן הפתוח של דפי הנחיתה שלנו, מאפשר להטמיע כרצונכם קודי Javascript כמו קודי רימרקטינג, ריטרגטינג, אנליטיקס וכו'.
שאלות נפוצות
- האם ניתן לשלוח לינק לסקר ב-SMS ולא בניוזלטר?
בהיותה קודם כל מערכת דיוור, פבליקייטורס מרכזת את כל פעילות הנמענים והמידע שהיא אוספת עליהם, על פי כתובת האימייל שלהם. גם בדו"חות של תוצאות הסקרים, תוכלו לראות לצד נתונים כמותיים (כמה נתונים ענו על כל שאלה מסויימת), גם נתונים כפי שהם משוייכים לכל נמען אישית.
לכן, לא ניתן לאסוף נתוני סקרים על נמענים שהסקר נשלח אליהם באמצעות SMS, אלא רק ע"י שליחת הלינק כדיוור. - יצוא נתוני סקר
ניתן כמובן לייצא את כל נתוני הסקר, או רשימה של כל הנמענים שהשיבו _____ לשאלה מספר _________ וכדומה. ניתן גם לשמור את כל הנמענים שהשיבו לשאלה מסויימת כרשימת שליחה ולשלוח רק אליהם קמפיין יעודי המשכי. - האם הסקר מותאם לצפייה בסלולרי?
כמו כל דף נחיתה אחר, ניתן ואף רצוי… להתאים את הקוד כך שעמוד הסקר יראה טוב גם במובייל וטאבלט.