ניהול נמענים
רשימות תפוצה - הנכס הכי גדול של הארגון.
הלקוחות, אנשי הקשר, מתעניינים, אנשים מסוגי התקשרות שונים שאספתם לאורך השנים ואתם רוצים או כבר מתקשרים איתם באמצעות ניוזלטרים (אימיילים).
בעצם מערכת דיוור זקוקה רק לכתובת האימייל על מנת ליצור נמען. אבל מערכת דיוור מקצועית היא כבר מזמן לא רק מנוע להפצת מיילים. בין השאר היא משמשת כמיני-crm, המאפשר לכם לשמור מידע מסוגים שונים על הלקוחות שלכם. למה זה טוב? כדי לדייק את התקשורת עימם. בואו ניקח כמה דוגמאות.
הנה מסך פרטי לקוח בסיסי בפבליקייטורס:
ראשית, ניתן להשתמש בפרטי הנמען על מנת להציגם בצורה דינאמית בניוזלטרים. למשל, ניתן להשתמש בשדה ה[שם מלא] כדי להציג את השם בתחילת הניוזלטר (״שלום אור״, ״שלום אריאל״, ״שלום טליה״…). כך ניתן להשתמש בשדות השונים, למשל אפשר לשמור בשדה [קוד לקוח] איזשהו מספר זיהוי שלכם ולשתול אותו בצורה דינאמית על גבי קישור בניוזלטר. כך כל משתמש יקבל לינק יחודי שלו, או שתוכלו לשרשר לעמוד במערכת את מספר הצופה וכן הלאה.
שדות מסוג תאריך
[ת. לידה], [תאריך נישואים], [ת.לידה בן/בת זוג] ו-[ת.ארוע] משמשים להפעלת קמפיין מבוסס תאריך. המוכר ביותר הוא קמפיין יום הולדת. מגדירים פעם אחת קמפיין (ניוזלטר) ״מזל טוב ליום הולדתך״, מגדירים אותו לשליחה בתאריך יום ההולדת וזהו - הניוזלטר מופעל ברקע ומידי יום שולח את עצמו באופן אוטומטי למי שנולד באותו היום.
ניתן גם להגדיר שליחה בטווחי זמן מסויימים מתאריכי האירוע. למשל - ניוזלטר של ״מזל טוב ליום נישואיכם, קבלו מאיתנו מתנה״, נרצה להגדיר לשליחה כשבועיים ואפילו חודש לפני התאריך כדי לאפשר לנמענים שלנו מספיק זמן למימוש ההטבה.
הנה דוגמא מקסימה לכך ממלון הבוטיק וילה גליליי:
שדות נמען בהתאמה אישית
לכל ארגון או בעל עסק יש צרכים מיוחדים משלו ושדות נמען שחשוב לו לשמור לגבי הנמענים שלו. פבליקייטורס מאפשרת לכם להגדיר שדות נמען שחשובים לכם. ניקח למשל את הדוגמא הבאה:
אנחנו רואים כאן דוגמא לעבודה של מערכת הדיוור בשיתוף מוקד מכירות טלפוני (טלמרקטינג). נציגי המוקד מעדכנים פרטים כמו ״סטטוס לאחר שיחה״ ו״מקור הליד״ לאחר כל שיחה. כך ניתן כמובן לשמור מקורות הגעה של לידים אינטרנטיים ולהוסיף את הקמפיין ממנו הגיעה כל כתובת אימייל, כל נמען. לאחר מכן ניתן לייצא את כל הרשימה ולהעביר למוקד המכירות להמשך טיפול או לאיש השיווק לניתוח והסקת מסקנות.
בשדות הנמען ניתן לשמור נתונים טקסטואלים כרצונכם, ובנוסף אנו מעמידים לרשותכם שדות מסוג כן/לא. אנו קוראים להם -
תחומי עניין
כל מידע שנשמר, ניתן לחתוך על פיו דו״חות. כאן אנחנו מגיעים למעשה, לאחד החלקים המעניינים ביותר של מערכת הדיוור -
קבוצות + חיתוכים
פבליקייטורס מאפשרת לכם למעשה ״לרוץ״ על כל הדאטה בייס שלכם ולחתוך ממנו נתונים וקבוצות השתייכות של נמענים על פי מאפיינים מסויימים שחשובים לכם או מעניינים אותכם. כמה דוגמאות:
- נמענים שנמצאים ברשימה X ולא נמצאים ברשימות Y, Z.
- נמענים בעלי איזור מגורים ששווה ל״תל אביב״
- נמענים שהגיעו מקמפיין בשם ״הקמפיין הכי שווה שלי״ ומקור הקמפיין שווה ל״פייסבוק״
- נמענים בעלי תחומי עניין כדורגל, בירה וטלוויזיות
וכן הלאה והלאה, שוב - ככל שתשמרו יותר נתונים, כך תוכלו לבצע חיתוכים חכמים יותר וליצור קבוצות דיוור ממוקדות יותר.
כן, ניתן גם לשמור קבוצות של נמענים שפתחו קמפיין מסויים או הקליקו על לינק מסויים ולדוור רק אליהם דיוור המשך. זוהי תחילתה של פרסונליזציה מופלאה :-)
<פרופיל (סגמנט)
בעת שליחת קמפיין, ניתן לבחור האם לשלוח אותו לרשימת נמענים מסויימת, או לפרופיל, לסגמנט מסויים. ההבדל ביניהם הוא, שפרופיל, מבצע חיפוש על כל הדאטה שלכם ללא קשר לרשימות, ושולח את הקמפיין (הניוזלטר) לכל הנמענים שעונים באותו הרגע להגדרת הפרופיל. למשל, אם בחרתי לשלוח קמפיין מסויים לכל מי שגר ב״יירושלים״, ברגע השליחה, המערכת תשלח את המייל לכל מי שבשדות הנמען שלו מצויין שהוא גר בירושלים. לאחר כחודש, אם נבצע שוב שליחה לכל מי שגר בירושלים, יתכן ורשימת השליחה הסופית תהיה שונה מאחר ונמענים מסויימים עברו לעיר אחרת או דווקא נוספו נמענים חדשים שגרים בירושלים. כך לגבי כל מאפיין ומאפיין שאנו מכינים באמצעותו פרופיל. השליחה תתבצע לנמענים שעונים לקריטריונים בזמן השליחה.
יבוא ויצוא
חשוב לנו שהמידע שלכם יהיה זמין עבורכם בכל צורה שבה תבחרו. לכן, בכל איזור הרשימות תמצאו תמיד את כפתור היצוא:
לחיצה עליו תאפשר לכם להוריד את קבצי רשימות הנמענים שלכם בפורמט csv (קבצי נתונים גדולים עטופים ב-zip). כשתפתחו את הקובץ, תראו שאנו מאפשרים לכם לייצא את כל המידע ששמרתם על הנמענים שלכם, כל שדות המידע כולל תחומי העניין והשדות המותאמים אישית.
מקורות נוספים של יצוא הם כמובן הדו״חות. ניתן לייצא את הנתונים במסך ״סיכום קמפיינים״ (השוואת קמפיינים) הראשי וכן את כל נתוני הפתיחות, הקלקות, נכשלים, הסרות, סיבות הכשלון, ועוד ועוד. המידע הוא שלכם וחשוב לנו שתוכלו להשתמש בו בכל צורה שנוח לכם. כן, לפעמים הכי נוח באקסל :-)
ואחרון שהוא בעצם הראשון בדרך כלל - היבוא.
המזהה החד ערכי של מערכת הדיוור פבליקטורס הוא מן הסתם כתובת האימייל. יחד איתה ניתן לייבא נתונים רבים ולשמור אותם בשדות הנמען שהזכרנו כאן למעלה. חשוב לזכור, בשעת היבוא, להתאים בין עמודות המידע שרוצים ליבא, לבין שדות הנמען שישמרו את המידע במערכת. הנה כך:
ניתן לראות בדוגמא שהמערכת מזהה את עמודת האימיילים ומציעה לייבא את הנתונים האלה לתוך שדה ה"דוא"ל". אך יש לעבור בתשומת לב על הכותרת של כל עמודה ולהתאים את שמות השדות לתוכן של כל עמודה (בדוגמא שלנו - לבחור "שם מלא" לשדה הראשון וכן הלאה).
לאחר סיום התאמת השדות ולחיצה על "המשך" תקבלו את המסך הבא
כן, ניתן לסגור את החלונית של היבוא. היבוא מתבצע ברקע.
שאלות נפוצות על יבוא נמענים
באיזה פורמט ניתן לייבא את הנמענים?
הפורמט המומלץ הוא csv-comma delimited. שימו לב, אם אתם שומרים את הקובץ מתוך תוכנת אקסל, היא מציעה כמה פורמטים של csv. על מנת שהשדות שכוללים טקסט בעברית ייובאו כראוי ולא בג׳יבריש, בחרו בפורמט הבא:
רשימות המכילות אימיילים בלבד, ניתן גם לייבא בפורמט txt.
כמה זמן לוקח היבוא?
עבור רשימות המכילות כתובות אימייל בלבד היבוא מאוד מהיר (שניות עד דקות עבור קבצים של מיליוני רשומות). במידה ומייבאים נתונים נוספים לצד כתובות האימייל, היבוא ממושך יותר.
איך אני אדע שהיבוא הסתיים?
לחצו על המילה "נמענים" בתפריט הניווט הכללי כדי לרפרש את מסך הרשימות שלכם. במידה והיבוא עדיין בתהליך, תראו אייקון באנימציה של סיבוביות ליד שם הרשימה שאליה מיובאים כרגע הנתונים. כאשר תלחצו על תפריט הנמענים והסימן יעלם - זהו הסימן שהיבוא הסתיים.
האם אפשר לייבא רשימות נמענים ב-API?
אפשר ואפילו מומלץ :-) למדריך ה-API המלא של מערכת הדיוור