דוחות - אל תנחש, תמדוד
כשאנחנו מדריכים לקוחות חדשים, אנחנו בעיקר מתעקבים על מערכת הדוחות. שם טמון כל הידע על הנמענים שלכם. דרך הדוחות אנחנו לומדים להקשיב לרצונות שלהם, לצרכים, להעדפות. כשכל הנתונים לפניכם, קל יותר להחליט מהו הצעד הרצוי הבא ומהו האימייל המתאים ביותר לשלוח לכל לקוח ולקוח.
השוואה בין קמפיינים
הדו״ח העיקרי והראשי הוא דו״ח סיכום קמפיינים. הוא מאפשר להסתכל במבט השוואתי על כל הדו״חות מתקופה מסויימת. עבור כל קמפיין (ניוזלטר) שנשלח, ניתן לראות סיכום של עיקרי התוצאות: כמות האימיילים שנשלחה, כמות ואחוז הנכשלים, ההסרות, הפתיחות וההקלקות. כך זה נראה:
כל אחד מן הנתונים הינו קליקאבילי, כלומר - בלחיצה, למשל, על מספר הפתיחות, המערכת תציג את הפרטים של כל הנמענים שפתחו את האימייל. כך ניתן לבצע drill down של הנתונים, להגיע לעומק של כל נתון ונתון שמעניין אתכם. הנתונים מתעדכנים בזמן אמת וזמינים עבורכם לצפייה ויצוא בכל עת.
מקרא נתונים
תאריך - התאריך בו נשלח הקמפיין. בריחוף עכבר מעל התאריך, מופיע tool tip ובו מצויינת גם שעת השליחה
ID - מספר הקמפיין במערכת. משמש בעיקר למי שמשתמש ב-API
קמפיין - שם הקמפיין. הקלקה על השם תפתח חלונית ובה תצוגה של הקמפיין כפי שנשלח
רשימה - שם הרשימה אליה נשלח הקמפיין
סה״כ נשלחו - סך כל האימיילים שנשלחו. הקלקה על המספר תפתח רשימה של האימיילים ופרטים נוספים
נכשלו - bounces, כתובות שגויות. הקלקה על המספר תציג את רשימת האימיילים שהשליחה אליהם נכשלה, ציון האם השגיאה הינה קבועה או זמנית (hard bounce או soft bounce) וטקסט מדוייק של הודעת השגיאה שהתקבלה מהשרתים.
הסרה - נמענים שלחצו על קישור ההסרה בניוזלטר והסירו את עצמם מקבלת דיוורים מחשבון זה. (קליק לכתבה בנושא)
העברה לחבר - במידה והאימייל הכיל קישור העברה לחבר - כאן יוצגו מספר הפעמים שנמענים הקליקו על קישור זה.
סה״כ פתחו - מספר הנמענים שפתחו את האימייל והאחוז שהם מהווים מתוך סך כל האימיילים שנשלחו בהצלחה. הקלקה על המספר תציג את כתובות האימייל שלהם, פרטי נמען נוספים ואפשרות לצפות בהיסטוריית האימיילים שקיבל ופתח נמען מסויים.
פתחו מסמארטפון - מספר הנמענים שפתחו את הניוזלטר ממכשיר נייד. האחוז מציין את יחס הפותחים ממכשירים ניידים יחסית לכלל הפתיחות. הקלקה על המספר עצמו, תציג את רשימת הנמענים שפתחו את הניוזלטר מסמארטפון + ציון מאיזה מכשיר סלולרי.
הקלקות - מספר ואחוז הקישורים שהקליקו עליהם נמענים בתוך הניוזלטר.
ייחודי / כללי - נסביר את ההבדל ע״ דוגמא: נניח שאריאל וטליה קיבלו שניהם את הניוזלטר שפרטיו מוצגים בדו״ח. אריאל לחץ פעם אחת על קישור בניוזלטר, טליה לחצה 3 פעמים על קישור בניוזלטר. מספר ההקלקות הכללי הוא 4 (סך הכל התבצעו 4 הקלקות), מספר ההקלקות הייחודי הוא 2 (אריאל וטליה).
לחיצה על המספר של ההקלקות, יפתח את הדו״ח המעניין הבא:
בדו״ח החשוב הזה, תוכלו לצפות בתצוגת רשימה או בתצוגת HotSpots (תצוגה ויזואלית) של כל הלינקים שהיו בניוזלטר שלכם ומספר המקליקים על כל אחד מהם - ייחודי וכללי. גם כאן - כל מספר הוא קליקאבילי (ניתן להקלקה) וזוהי נקודה שיווקית/עסקית חשובה מאוד - כל קישור מציין למעשה מקום / כפתור בניוזלטר שהקלקה עליו הובילה לעמוד כלשהו. אולי זה היה עמוד מוצר, או עמוד תוכן, עמוד הרשמה או הפנייה לרשת חברתית. בכל מקרה התוכן הייחודי שאליו הנמען הגיע, מציין עניין שיש לו במידע מסויים. מכאן אפשר בקלות להמשיך את השיח עם הגולש. למשל - ניתן לשמור את רשימת המקליקים על קישור מסויים ולשלוח רק להם דיוור המשך. דוגמא נפוצה: כל הנמענים שהקליקו על עמוד מוצר X ולא ביצעו רכישה, יכולים לקבל מייל ממוקד עם הצעה אטרקטיבית (5% הנחה על אותו המוצר ל-24 השעות הקרובות).
דוגמא נוספת: נניח שאחד הקישורים בניוזלטר הוביל לעמוד מידע על קורס שאתם מעוניינים לקדם. ניתן מכאן לייצא את רשימת הנמענים שהקליקו על הקישור ״לפרטים נוספים״ ולתת לצוות הטלמרקטינג רשימה של ״לידים חמים״ להתקשר אליהם.
עוד כמה דו״חות מעניינים:
דו״ח פתיחות לפי ימים ושעות
בדוח זה, ניתן לראות את מספר הפתיחות של הניוזלטר בכל יום. שימו לב כמה ימים הקמפיין "חי". בהקלקה על אחת העמודות, תעברו לצפות במספר המקליקים בכל שעה באותו היום שעליו הקלקתם.
מהם הימים והשעות הטובים ביותר לשליחת ניוזלטרים?
אחת השאלות הנפוצות ביותר של לקוחות בתחום שלנו... רבים וטובים ענו על השאלה הזאת מניסיונם. מה שאנחנו מייעצים ללקוחות שלנו: למה לנחש אם אפשר למדוד?
בעידן של פרסונליזציה קצת מוזר לתת תשובה אחת שמתאימה לכולם, אבל אם עדיין לא נכנסתם לתחום האימיילים הפרסונאלים ומעוניינים לשלוח ניוזלטר אחד זהה לכל לקוחותיכם, כדאי להתחיל באחת מהצורות הבאות:
1. אם אתם מכירים את הלקוחות שלכם, יודעים באילו ימים הם פעילים יותר יחסית - עשו את הניסיון הראשון באחד מהימים הללו. את הניוזלטר הבא שלחו ביום אחר והשוו תוצאות. כדאי לקחת בחשבון תקופות בשנה כמו חגים או מועדים מיוחדים שיכולים להשפיע על אחוזי פתיחת הניוזלטרים באופן כללי (כמו black friday למשל). הרעיון הוא לא לפחד להתנסות, בצורה נעימה, כמובן וכזאת שלא תטריד את הלקוחות שלכם במבול של ניוזלטרים. עם כל שליחה ומעקב אחרי התוצאות, תצליחו לדייק יותר את הימים והשעות המתאימים ביותר לקהל שלכם.
הרגלי קריאה
בלוגרים ואתרי גיקים עם קהל מושבע נוהגים עם הזמן לייצר הרגלי קריאה אצל נמעניהם. יום שישי בבוקר עם הקפה של החופש של סוף השבוע, יום שני בבוקר (חו"לניקים) עם תחילת שבוע העבודה וכן הלאה. זמן מיוחד בשבוע שבו הנמענים מתרגלים לקרוא את החדשות וההמלצות המועדפות עליהם.
2. דרך נוספת להתחיל היא במידה וכבר שלחתם ניוזלטרים בעבר. תתפלאו לשמוע אבל הרבה מאוד חברות לא מנצלות את הידע והתובנות הנצברים לאחר שליחת ניוזלטרים וחבל, שם טמונות הרבה תובנות עסקיות.
מעבר לכך, ניסיוננו מגלה שנמענים של חברות בתחומים זהים מתנהגים שונה. למשל בתחום התיירות גילינו קבוצת נמענים שנוהגים לפתוח את האימיילים דווקא בשעות הבוקר לעומת חברה אחרת שגילינו שהנמענים שלה קוראים את הניוזלטר לרוב בשעות הצהריים (12:00 עד 14:00). התחילו עם היום והשעה שאתם חושבים שהכי טוב בתחום שלכם לשליחת ניוזלטר, ואת שאר המסקנות הוציאו מן הדוחות.
המלצה חמה
הסתכלו שוב על צילומי המסך של דוחות הפתיחה של ניוזלטרים לפי ימים ושעות. בוודאי תבחינו שבדוח הקלקות לפי שעות, התפלגות השעות מתחילה רק מ-12 בצהרים. הסיבה היא שהניוזלטר נשלח ב-12 בצהריים והתפלגות הפתיחות נספרה רק משעה זאת. לכן, כדאי תמיד לבדוק את השעות המועדפות על המשתמשים דווקא ביום השני לשליחת הניוזלטר. שם נוכל לראות התפלגות אמיתית של השעות. לאחר בחינה של כמה קמפיינים (ניוזלטרים) נוכל לקבל תמונה די אמיתית.
3. פיצול
אפשר פשוט לפצל את שליחת הקמפיין ל-3 מוקדים עיקריים ושונים בשבוע. למשל - ראשון, חמישי ושישי. כל קבוצת נמענים מקבלת את אותו המייל באותה השעה אך ביום אחר. מחכים 3 ימים אחרי כל משלוח כדי לקבל תמונה בטוחה של הנתונים ומקבלים החלטות על פי התוצאות.
שליחה על פי שעות פתיחה
בקרוב נפרסם case study מעניין מאוד שעשינו בשיתוף חברת stat-market - Predictive & analysis עבור חברת Look. על סמך שליחות העבר של Look פיצלנו את רשימת השליחה הגדולה ל-10 רשימות על פי שעות פתיחה. לדוגמא: קבוצה 1 הכילה נמענים שפתחו את האימייל בין השעות 6:00 ל-8:00 בבוקר, קבוצה שניה מ 8:00 עד 10:00 וכן הלאה. בהמשך, שלחנו לכל קבוצת נמענים את אותו הניוזלטר אבל על פי שעות הפתיחה הצפויות של כל אחד. התוצאות? 30% שיפור בפתיחות וברכישות!
כן, מהלך שדורש השקעה מסויימת אבל התוצאות שוות את המאמץ.
דו״ח מנהלים: הסיפורים מאחורי המספרים
כשכל הנתונים לפניכם, קל יותר להחליט מהו הצעד הרצוי הבא, מהו האימייל המתאים ביותר לשלוח.