איך צבע הניוזלטר משפיע על התוצאות?
פורסם ע"י מרינה טימופייב
אוקטובר 10, 2018
כאשר בונים ניוזלטר רוב המשווקים נוטים להתייחס בעיקר לשורת הנושא ולכותרת העליונה ובכך חושבים שיגיע לתוצאות גבוהות יותר באימייל מרקטינג.אך, נושא העיצוב שמתפספס בבניית הניוזלטר הוא הקריטי ביותר...ברגע שמנוי פותח את הניוזלטר הדבר הראשון שהעין שלו סורקת זה העיצוב ומכאן תוצאות הקמפיין נשענות בכבדות על העיצוב.
שימו את עצמכם בנעליי המנוי קחו את התמונה מטה לדוגמא כניוזלטר שקיבלתם.
מקור התמונה: Reallygoodemails.com
עוד לפני שתקראו את המילים בניוזלטר, תשומת הלב שלכם עוברת לנוף הבהיר והצבע הכחול הבולט. לאחר מכן, אתם מבחינים בהנפשה העדינה של הפרחים הסגולים הנעים בעדינות על צדי התמונה וככל שאתם נעים קדימה, בזמן שאתם מחליקים את הטקסט, נתיב הסריקה של העין מופנה לכיוון לחצני הקריאה הצבעוניים הבהירים.
אם עקבתם והבנתם לאן תשומת הלב שלכם מופנית אתם תבינו כמה העיצוב חשוב בניוזלטר וחשוב יותר, איך הצבעים משחקים כאן תפקיד.
בחירת ערכת צבעים מושלמת
מעצבים עושים שימוש בצבעים שונים לבחירת הצבעים המתאימים לניוזלטר. בחירת ערכת צבעים מתחילה בבחירת צבע בסיס (בדרך כלל צבעי המותג) והצבע המשני (והשלישי) נבחר על בסיס צבע הבסיס.
ההשפעות הפסיכולוגיות של הצבעים
לכל מותג יש הנחיות למיתוג, שבהן צוינו גם צבעים מ- 2 סיבות :
1. כדי ליצור קו מנחה עקבי למותג
2. כדי לעורר מצבי רוח שונים, תגובה חמה / קרה, ו "גירוי חזותי".
המוח שלנו מקודד היטב להגיב בדרכים מסוימות לצפייה בצבעים מסוימים. לדוגמא: צהוב קשור עם אור השמש מעורר רגשות חמים ומאושרים. אדום הוא צבע התשוקה ומגדיל באופן אוטומטי את פעימת הלב. כחול הוא צבע האוקיינוס ומעורר תחושה של רוגע ורוגע. גוונים וצלילים גם תורמים להתעוררות רגשות- אדום קשור לזעם, כעס ודם. ורוד שהוא גוון של אדום, מעורר רגשות הקשורים לאהבה ורומנטיקה.
צבעים ותרבות
כאשר אתה שולח ניוזלטר לקהל בינלאומי חשוב לזכור כי צבעים שונים מחזיקים משמעות שונה בתרבויות שונות- האדום הוא צבע לחגיגות, מזל טוב בסין ומוות וחיים שלאחר המוות בקהילה הקלטית. שחור קשור בלוויות, מוות ודברים רעים במדינות המערב עם זאת הוא סמל של הכנסה, הצלחה וכוח בפילוסופיה של פנג שוואי.
ניוזלטרים עונתיים
כל עונה קשורה בצבעים ייעודיים. ניוזלטרים רבים כוללים בפנים צבעים המבוססים על העונה הנוכחית. לדוגמא- כתום, צהוב בעונת הקיץ ואפור, לבן בחורף.
מלכודות דואר זבל וצבעי הניוזלטר
רוב ספקיות שירותי המייל משתמשות במסנני דואר זבל ואחד הדברים השנואים עליהם הם מיילים נוצצים.
מה הכוונה במיילים נוצצים?
צבעים מודגשים כגון אדום וירוק, כאשר אנו משתמשים בהם כדי להדגיש חלקים מסוימים בניוזלטר, ספקיות המייל מפעילות מלכודות אשר מסננות את הניוזלטר ל"דואר זבל". לכן, יש חוקים לעיצוב ניוזלטר ועל ידי התנהלות לפיהם אפשר להמנע ממכשולים כאלה.
לסיכום, צבעים לא משמשים רק למטרות אסתטיות בניוזלטר אלא יש להם משמעות עמוקה יותר בעצמם. אז מה אנו צריכים לדעת לפני שמתחילים?
1. מטרת הניוזלטר
2. ערכת צבעים מועדפת
3. מידע דמוגרפי כגון מיקום, מין, כדי למנוע אי הבנה
4. האם זה ניוזלטר עונתי או קשור לחג וכו'..
יש לכם את התשובות? אפשר להתחיל.
בהצלחה